کد خبر: ۴۵۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۱۰ دی ۱۳۹۳ - 2014December 31
عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با شفا آنلاین تأکید کرد:
شفا آنلاین- عضو هیئت رئیسه مجلس تأکید کرد: مجلس در راستای ارائه خدمات بهتر و کاهش میزان پرداخت از جیب مردم یک درصد بر ارزش افزوده اضافه کرد و در اختیار وزارت بهداشت و بیمه هاي پايه قرار داد، از این رو معتقديم در کشور نباید بیمه های تکمیلی باشد زیراديگروجود اين بيمه ها معنی نمی دهد.

دکتر عبدالرضا مصری در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین با اشاره به انتقادهاي تند وزيربهداشت به عملكرد ضعيف بيمه ها وعدم عقد قرارداد هاي جديد آنها با بيمارستان ها ومراكزدرماني اظهار کرد: در حقیقت مردم پولی را بابت یک درصد ارزش افزوده به صورت مستقیم به دولت و بیمه های تکمیلی پرداخت می کنند، پس دوباره پرداخت هزينه برای بیمه تکمیلی يعني چه؟

وزيراسبق رفاه وتامين اجتماعي تصریح کرد: بیمه تکمیلی یعنی دوباره پرداخت از جیب مردم حال آنكه هدف ما از طرح تحول نظام سلامت کاهش پرداخت هزینه ها از جیب مردم است. بنابراین نباید در کشور بیمه تکمیلی داشته باشیم زیرا معنی نمی دهد.

وی افزود: در راستای کاهش پرداخت هزینه ها از جیب مردم منابعی ازموضوع هدفمندی یارانه ها و از مالیات گذاشته شد، یعنی عملأ از مردم پول می گیریم بنابراین دیگر انتظار نداریم که مردم برای بیمه تکمیلی هم پول بپردازند!

به گفته وی در فرایندی که بودجه سلامت در کشور2 تا 3 برابر افزایش داده می شود یعنی اينكه دیگر پرداخت از جیب مردم نبايد وجود نداشته باشد.

وزیر اسبق رفاه و تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: پرداخت در بیمه های تکمیلی باید به سمت نوعی از درمان های لوکس نظیر عمل جراحی بینی، ساکشن و... برود.

وی تأکید کرد: امیداوریم منابعی که در اختیار بخش سلامت مردم گذاشته شده به جایی برسد که خدماتش نصیب مردم شود نه اينكه خدایی نخواسته پرداخت های عده ای افزایش داده شود که به طور قطع دودش به چشم مردم خواهد رفت.

این نماینده مجلس اذعان کرد: در واقع امیدواریم که افزایش پرداخت نداشته باشیم چرا که قدر مسلم سر مردم بی کلاه خواهد ماند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: