کد خبر: ۴۵۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۲ - ۰۸ دی ۱۳۹۳ - 2014December 29
شفاآنلاین-یک فیزیوتراپیست یکی از علل تغییر شکل مفاصل را توزیع نامناسب وزن بر مفاصل برای مدت طولانی دانست.

به گزارش شفا آنلاین،جواد صراف‌زاده فیزیوتراپیست اظهار کرد: برخی موارد، علت مشکلات مفصلی و استخوانی ناپیداست و به مرور زمان اتفاق افتاده است، یعنی عاملی در طولانی‌مدت باعث شده است تا عارضه‌ای در مفاصل و استخوان‌های فرد ایجاد شود.

وی افزود: در برخی موارد افرادی با کمردرد، گردن‌درد و تغییرات اسکلت بدن مانند تشدید انحنای ستون فقرات، نابجا بودن سر و گردن و انحراف مفصل زانو به فیزیوتراپیست‌ها مراجعه می‌کنند در بررسی مشخص می‌شود علت این عوارض توزیع وزن نامناسب بدن در طولانی‌مدت است.

صراف‌زاده خاطرنشان کرد: در این گونه موارد، کار چندان زیادی نمی‌توان انجام داد چرا که بازگشت به عقب و اصلاح عوارض ایجادشده در چند سال محدودیت دارد ضمن اینکه یکسری عوارض، شدید است و تنها می‌توان شدت آن را کم کرد و درد را کاهش داد.

این فیزیوتراپیست گفت: بیماران به دو علت به فیریوتراپیست‌ها مراجعه می‌کنند، یکی به علت عصبی ـ عضلانی- اسکلتی و درد مفاصل و دیگری به علت نقص‌های حرکتی و سیستم‌های حرکتی بدون درد.

صراف‌زاده تصریح کرد: در مورد اول، درد موضعی و تیرکشنده در این افراد وجود دارد که با فیزیوتراپی تا حد بسیار زیادی قابل حل هستند.

صراف‌زاده گفت: بخش دوم شامل افرادی هستند که دارای ضعف در اندام، کوتاهی اندام یا مفاصل و محدودیت دامنه حرکتی هستند و اصطلاحاً خشکی مفصل دارند یا تغییرشکل‌هایی در بدنشان ایجاد شده است که درد زیادی ندارند ولی در عملکرد روزانه دچار مشکل شده‌اند.

این فیزیوتراپیست خاطرنشان کرد: گاهی افراد به علت تصادف دچار عارضه‌ای می‌شوند مانند شکستگی که در این مورد نیز فیزیوتراپی در عوارضی پس از شکستگی مانند خشکی مفاصل و دردهای عضلانی و مفصلی ایفای نقش می‌کند.

فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: