کد خبر: ۴۵۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۴ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 31
متخصص زنان و زایمان در گفتگو ی اختصاصی با شفاآنلاین:
شفاآنلاین- متخصص زنان و زایمان با تشریح شایع ترین عوامل سقط جنین ،به زنانی که در حوالی محل عبور برق های فشار قوی زندگی می کنند هشدارداد ممکن است با مشکلاتی در باروری، زایمان زودرس و وزن بچه مواجه شوند.

دکتر ربابه طاهری پناه متخصص زنان و زایمان در گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین درباره عوامل موثر دربروز سقط جنین اظهار کرد: سن مادر، مسائل ژنتیکی و مسائلی که بر روی رحم و تخمدان موثر است از مهمترین عوامل سقط جنین به حساب می آیند.



وی اضافه کرد: اگر افراد دربرابر میدان امواج مغناطیسی شدید باشند شاید این امواج برروی میزان سقط جنین تاثیربگذارد. اما به دلیل اینکه همه افراد از wi-fi استفاده می کنند در نتیجه قطعا افراد دریک میدان مغناطیسی قرار گرفته اند و این امواج در ساعتی که شدت پیدا می کنند می توانند در سقط جنیین تاثیر گذار باشند.

عضو انجمن متخصصین زنان و زایمان ادامه داد: تنها wi-fi بر سقط جنین تاثیر گذار نیست بلکه تمامی وسایل زندگی که ریموت کنترل دارند و با امواج مغناطیسی کار می کنند نیز داری این امواج هستند.

وی افزود: وقتی شما در حال استراحت هستید و وسایلی مانند، تلویزیون و ویدئو در حالت استندبای قرار دارند امواج مغناطیسی آنها می تواند بر روی سقط جنین تاثیر گذار باشد.

متخصص زنان و زایمان تاکید کرد: افراد برای اینکه مطمئن شوند در دوران باروری مشکلی برایشان به وجود نمی آید باید در یک محیط سالم زندگی کنند و تا جایی که می توانند از اینگونه امواج دوری کنند.

وی علت شیوع سرطان ها را قرار گرفتن در میدان امواج مغناطیسی دانست و تصریح کرد: افراد نه تنها در دوران بارداری بلکه در کلیه مسائل باید از این گونه امواج تا جای ممکن دوری کنند.

دکتر طاهری پناه با بیان اینکه استفاده از موبایل میزان شیوع سرطان را درکشور افزایش داده است خاطرنشان کرد: درکل دنیا از جمله ایران افراد برای راحتی خود ومدرنیزه شدن، محیط اطرافشان را از امواج مغناطیسی و هر ابزاری بدون سیم پرکرده اند و به جای آن یک میدان مغناطیسی در اطراف خود ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: برای حفظ سلامت باید شیوه زندگی خود را تغییر دهیم و آن را اصلاح کنیم و مانند دیگر کشورها از سیم اتصال استفاده کنیم وهمچنین شرایط و محیط اطرافمان را سالم نگهداریم.

عضو انجمن متخصصین زنان و زایمان بیشترین میزان سقط را در 3 ماه اول بارداری دانست و گفت: آمارها شایع ترین علت سقط جنین در 3 ماه اول بارداری را اختلالات ژنتیکی نشان میدهند.

دکتر طاهری پناه باتوجه به آلودگی های محیطی مانند، آلودگی استفاده از وسایل پلاستیکی، هوا و صوت که در اطراف ما وجود دارد عنوان کرد: افراد باید سعی کنند کمتر در معرض این آلودگی ها قرار بگیرند و بیشتر ازغذاهای سالم، طبیعی و میوه جات استفاده کنند.

وی اضافه کرد: افراد باید کمتراز فست فودها استفاده کنند و همچنین از میوه هایی که حاوی آنتی اکسیدان هستند استفاده کنند.

متخصص زنان و زایمان همچنین سن را در بروز سقط جنین موثر دانست و گفت: یکی از علل مشکلات ژنتیکی افزایش سن خانم هاست وامروزه ثابت شده که افزایش سن آقایان بالای 35 تا 40 سال هم می تواند با اختلالاتی همراه باشد.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه جامعه ما با افزایش سن ازدواج و همچنین به تاخیر انداختن سن باروری مواجه است میزان سقط های ناخواسته نیز رو به افزایش است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: