کد خبر: ۴۵۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۰۶ دی ۱۳۹۳ - 2014December 27
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی تاكيد كرد:
شفاآنلاين :حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی گفت: سازمان تأمین اجتماعی از آن جهت که به طبقات ضعیف و محروم جامعه خدمت می کند و مشکلات از کارافتادگی و بیماری آنان را مورد رسیدگی قرارمی دهد، سازمانی مهم است.
تأمین اجتماعی، سازمانی مهم برای رسیدگی به طبقات ضعیف جامعه است

به گزارش شفاآنلاين از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی؛ حضرت آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در جمع ائمه جماعات سازمان تأمین اجتماعی با بیان این مطلب، خاطر نشان کرد: کسانی که در این سازمان فعالیت می کنند باید بیش ازکسب درآمد به فکر ارایه خدمات به ویژه به افراد محروم و ضعیف جامعه باشند.
وی با بیان حدیثی از حضرت امیرالمومنین  (ع) در رابطه با دسته بندی مردم، گفت: حضرت علی (ع) مردم را به 3 دسته تقسیم می کنند، اول انسان های ربانی که این گروه انسان هایی با تقوا و مربیان جامعه مانند انبیاء، اولیاء و علما هستند.
وی افزود: دسته دوم کسانی هستند که عالم نیستند، اما پیرو عالمین هستند و دسته سوم افراد بی برنامه ای هستند که نه عالم محسوب می شوند ونه پیرو عالمین هستند. آنها افراد بی دین و مذهبی هستند که تکیه گاهی نداشته و با هر نسیمی به هر سو حرکت می کنند.
مرجع عالیقدر جهان شیعه اظهار داشت: ائمه جماعات سازمان تأمین اجتماعی وظیفه دارند برای این سازمان که نیمی از مردم کشور را تحت پوشش خود دارد با عقاید، اعمال و اخلاق خود به گروه دوم بیاورند.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان اینکه در زمان فعلی از هر زمان دیگر اسباب فساد فراهم شده است و این اسباب مانند ماهواره ها باعث شده است آمار طلاق، پرونده های جنایی و دیگر مفاسد به طور زیادی افزایش پیدا کند.

 آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد:باران رحمت الهی از آسمان نازل می شود، اما هر زمینی به اندازه گنجایش از آن بهره می برد.

وی اضافه کرد: فیض، ذات، صفات، علم و قدرت خداوند نامحدود است و این ما هستیم که باید ظرفیت خود را افزایش دهیم تا از فیض نامحدود الهی بهره مند شویم.
این مرجع تقلید تأکید کرد: فرهنگ اسلام به قدری غنی و محکم است که می تواند، مانند سدی محکم در مقابل این مفاسد ایستادگی کند.
وی افزود: ائمه جماعات باید پیش از سخن گفتن با اعمال، رفتار، تواضع و محبت خود افراد تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی و کارکنان این سازمان را به سمت دین و مذهب هدایت کنند.

در ابتدای این دیدار معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی ، گزارشی از روند برگزاری همایش ائمه جماعات سازمان تأمین اجتماعی ارایه کرد.
دکتر منصور اعتصامی گفت: باتوجه به شعار سال جاری و توجه دولت تدبیرو امید به حوزه های فرهنگی ؛ معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی برنامه های منسجمی در تحقق اهداف فرهنگی و آموزش آموزه های قرآنی دارد.
وی افزود: ترویج پاکدستی، امانتداری و اخلاق حرفه ای در کنار آموزش آموزه های قرآنی مهمترین برنامه های معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی است.
دکتر اعتصامی اظهار داشت: حدود40 میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند و بیانات و منویات علما چراغ راهی برای فعالیت کارکنان سازمان تأمین اجتماعی برای خدمت به بیمه شدگان این سازمان است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: