کد خبر: ۴۵۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۱ - ۰۵ دی ۱۳۹۳ - 2014December 26
شفا آنلاین:دکتر عبدالهی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیش از نیمی از مردم در حین صرف غذا بدون چشیدن غذا از نمکان در سر سفره استفاده می‌کنند.
به گزارش شفا آنلاین-دکتر زهرا عبدالهی مدیر مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت  با بیان اینکه کاهش حدود شش گرم نمک دریافتی روزانه باعث کاهش 24 درصدی سکته مغزی می‌شود، گفت: بیمار‌ی‌های مزمن عامل 70 درصد مرگ و میرها هستند.
 
وی ادامه داد: در حدود 59 درصد زنان در گروه سنی 65- 45 سال و 36 درصد مردان در همین گروه سنی مبتلا به فشار خون بالا هستند همچنین بررسی‌‌ها نشان می‌دهد که 51 درصد مردم همیشه و 26 درصد آنها بعضی از اوقات از نمکدان در حین صرف غذا استفاده می‌کنند.

عبدالهی در خصوص اینکه در ایران باید برای کاهش مصرف نمک چه اقدامی انجام داد، اظهار داشت: در کشورهای صنعتی بیشترین نمک یعنی حدود 75 درصد از طریق مصرف غذاهای آماده دریافت می‌شود در کشور ما بخش عمده نمک از طریق افزودن نمک به غذا است که باید برنامه‌ریزی بر روی کاهش مصرف نمک انجام شود به طوری که با هدف آگاه‌سازی جامعه و تغییر رفتارهای غذایی در سطح خانواده این برنامه‌ها آغاز شود همچنین برای آموزش و فرهنگ‌سازی کلیه بخش‌های ذیربط در امر آموزش مثل رسانه‌ها، آموزش و پرورش، مربیان مهد کودک‌ها، خانه‌های سلامت و شهرداری‌ها باید وارد عمل شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: