کد خبر: ۴۴۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳:۲۹ - ۰۵ دی ۱۳۹۳ - 2014December 26
رئیس انجمن آترواسکلروز در گفتگو با شفا آنلاین عنوان کرد:
شفا آنلاین- رئیس انجمن آترواسکلروز ایران گفت:استرس های طولانی مدت مانند افرادی که مشکلات عاطفی طولانی مدت و تجربه دلشکستگی ها، غم هجران، از دست دادن فرد مورد علاقه، طلاق و... را دارند قدر مسلم آنها را مستعد ابتلا به بیماری های قلب و عروق نیز می کند.
دکتر مسعود قاسمی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت:به دنبال تحولات خاص عصبی مانند استرس و هیجانات ماده ای به نام کاتکول آمین در خون ترشح می شود که تظاهرات واضح این ماده تغییر شکل ضربان قلب حال تعداد ضربان یا بروز آریتمی است.

وی خاطرنشان کرد: بررسی ها نشان داده که استرس های مزمن و نه کوتاه مدت نقش زیادی در کاهش  ایمنی بدن و عوارض احتمالی قابل توجه بر عملکرد قلب و عروق  داشته اند.

وی ادامه داد: به همین دلیل در خصوص افراد فاقد بیماری های قلب و عروق به این نتیجه نرسیده ایم که استرس های کوتاه مدت موجب بروز بیماری های قلب و عروق درآنها می شود.

متخصص قلب و عروق تصریح کرد: استرس های طولانی مدت مانند افرادی که مشکلات عاطفی طولانی مدت و تجربه دلشکستگی ها، غم هجران، از دست دادن فرد مورد علاقه، طلاق و... را دارند قدر مسلم آنها را مستعد ابتلا به بیماری های قلب و عروق نیز می کند.

وی همچنین هشدار داد: اما استرس های کوتاه مدت و متعدد در افراد دارای زمینه های بیماری های قلب و عروق، تنگی عروق، نارسایی قلب، مشکلات دریچه ای ،افراد مبتلا به فشار خون بالا و دیابت در کنار هیجانات ناشی از آن موجب بروز حوادث قلب و عروق خواهد شد.

قاسمی افزود: در چنین صورتی به دلیل به هم خوردن فعالیت معمولی قلب، قدرت انقباضی قلب تغییر و فشار جلوی قلبی افزایش می یابد که به طبع برای فرد حادثه آفرین خواهد شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: