کد خبر: ۴۴۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴:۰۰ - ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 20
شفاآنلاین-قیمت طلا در معاملات امروز بازار جهانی ۳ دلار افزایش یافت و به ۱۱۹۷ دلار در هر اونس رسید.
به گزارش شفاآنلاین،در حالی که خریداران به طلا کمک کرده اند که در مقابل رشد شاخص ها در بازارهای بورس همچنان بالا باقی بماند، قیمت فلز زرد امروز اندکی افزایش یافت.

به گفته یوئیچی ایکه میزو، تحلیلگر استاندارد بانک در توکیو، افزایش قیمت طلا به بالای 1230 دلار در هفته گذشته از حدود 1140 دلار در هفته پیش از آن موجب ایجاد احتیاط در بین سرمایه گذاران شد.

وی افزود: «مردم دیگر حس کاهش بیش از حد قیمت ها را ندارند. زمانی که قیمت ها به شدت افزایش یافت، آنها درس خوبی گرفتند.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز 3 دلار افزایش یافت و به 1197 دلار رسید. این افزایش به ترمیم افت بیش از 2 درصدی قیمت ها کمک کرد و میزان کاهش قیمت این هفته را به 1.8 درصد  رساند.

این کاهش بیشتر ناشی از افت 2.5 درصدی قیمت ها در روز دوشنبه بود که به دلیل نگرانی ها از افزایش نرخ بهره در سال 2015 اتفاق افتاد.

فدرال رزرو آمریکا روز چهارشنبه در پایان نشست دو روزه خود سیگنال هایی از آمادگی خود برای افزایش نرخ بهره در سال آینده را مخابره کرد، اما موضعی صبورانه اتخاذ کرد که اجازه می داد فلز زرد بخشی از کاهش قیمت خود را جبران کند.

موضع صبورانه فدرال رزرو در مورد افزایش نرخ بهره، موجب شد که سهام های آسیایی روز جمعه بهترین روز خود را در 15 ماه اخیر تجربه کنند.

تحلیلگران اچ اس بی سی در یادداشتی نوشتند: «قیمت طلا در حال حاضر به دلیل تقویت ارزش دلار و قیمت ضعیف نفت، تضعیف شده است. رشد شاخص های بورس نیز موجب کمتر شدن اشتها برای خرید طلا می شود. اما به رغم اینها، طلا همچنان خود را در مرز 1200 دلار حفظ کرده است.»


ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: