کد خبر: ۴۴۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۴ - ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 19
شفا آنلاين-نشستن در یک محیط بسته همراه 200 تا 500 نفر دیگر، به‌خصوص برای یک مدت طولانی، هواپیما را به یک محیط مناسب تبدیل می‌کند تا جرم‌ها و آلودگی‌ها روی بدن شما بنشینند.

به گزارش شفا آنلاين،به نقل از سایت «دیلی میل»، شرایط در پروازهای کوتاه بدتر است چون کارکنان هواپیما زمان کمتری برای تمیز کردن و شست شوی سطوح و صندلی‌ها دارند. به‌هرحال، این چند نکته را به یاد داشته باشید، شاید کمکتان کند:


-    مواظب سینی‌های غذا (آن‌هایی که پشت صندلی جلویی است و باز می‌شود) باشید. «سارا کیگل»، مهماندار و وبلاگ نویس «هافینگتن پست» می‌گوید، این سینی‌ها معمولاً یک‌بار در روز – در حقیقت شب‌ها- تمیز می‌شوند؛ یعنی در پرواز کوتاه، قبلاً چند نفر از آن استفاده کرده‌اند بدون اینکه تمیز شود: «اگر بادام‌زمینی‌تان روی این سینی بیفتد و آن را بخورید، یا حتی اگر فقط به آن دست بزنید، به‌احتمال‌زیاد مدفوع بچه خورده‌اید. کهنه کثیف بچه را بیش‌تر از غذا روی این سینی‌ها دیده‌ام.» بنابراین دستمال آنتی باکتریال با خودتان ببرید و همه‌چیز، صندلی، دسته، سینی جلوی صندلی، کمربند ایمنی و قلابش را تمیز کنید.


-    در هواپیما به دلایل مختلف ازجمله رطوبت کم، بدن به‌سرعت آب خود را از دست می‌دهد. باید آب بخورید اما دوست ندارید توی صف دستشویی هواپیما بایستید. باید چه‌کار کرد؟ نوشیدن یکی دو فنجان آب در هر ساعت می‌تواند کمک کند. داشتن لب‌های نرم و تر می‌تواند نشانه خوبی باشد که بدنتان دچار کمبود آب نیست.


-    خیلی‌ها به دلیل تغییر فشار هوا دچار نفخ و مشکلات گوارشی می‌شوند. بنابراین قبل از پرواز غذای سنگین نخورید؛ ضمن اینکه چند ساعت قبل از پرواز غذا بخورید تا بدن، فرصت کافی برای هضم آن را داشته باشد. اگر میوه و سبزیجات همراه خود ببرید، هم شکمتان را پر می‌کند و جلوی گرسنگی را می‌گیرد و هم به جلوگیری از باد کردن دست‌وپا در ارتفاع در خیلی از افراد کمک می‌کند.


-    پتوی خودتان را همراه ببرید. پتوی هواپیما مورداستفاده خیلی‌ها بوده و نمی‌تواند زیاد تمیز باشد.


-    مایع ضدعفونی‌کننده دست همراه ببرید و دستتان را با آن تمیز کنید.




سلامانه





نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: