کد خبر: ۴۴۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۰ - ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 18
شفاآنلاین-داروی «زولدرونیک اسید» برای درمان پوکی استخوان در پانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری به نمایش گذاشته شد.
به گزارش شفاآنلاین،دکتر سعید بلالایی مجری طرح ساخت داروی زولدرونیک اسید گفت: این دارو به دلیل قابلیت تشکیل کمپلکس پایدار با کلسیم به استحکام نسج استخوان ها کمک می کند.

وی ادامه داد:استخوان های بدن دائما در حال تغییر هستند و سلول های استخوانی به نام 'استئوبلاست ها' به طور مداوم کلسیم را به داخل استخوان حمل کرده و باعث استحکام آنها می شود.

بلالایی خاطرنشان کرد: سلول های استخوانی دیگری به نام 'استئوکلاست ها' باعث خروج کلسیم از استخوان شده و باعث ضعیف و شکننده شدن آنها می شوند.

مجری طرح ساخت داروی زولدرونیک اسید گفت: مکانیسم اثر این دارو به صورت مهار فعالیت استئوکلاست و رهاسازی کلسیم از این دارو علاوه بر درمان پوکی استخوان در درمان سرطان های سینه، پروستات و هیپرکلسمیا مورد استفاده قرار می گیرد و از گسترش تومورهای سرطانی سینه به استخوان ها نیز جلوگیری می کند.

وی ادامه داد: این طرح با حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به انجام رسیده است.

پانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری روز یکشنبه شروع به کار کرد و بعد از ظهر امروز به کار خود داد.

ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
0
1
....... چند بار از یک کار رونمایی می کنید از سال 90 تا حالا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: