کد خبر: ۴۴۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۵ - ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 17
شفا آنلاين-وزیر بهداشت،آموزش و درمان پزشکی با بیان اینکه:«معمولا نتیجه اعمال جراحی که در همه جای دنیا برای درمان این بیماری پیش بینی می شود با ناکامی مواجه است».تاکید کرد:«شوخان تا الان حداقل 4 بار عمل شده که البته از آخرین پیوند وی ماه های زیادی می گذرد. خوشبختانه در حال حاضر وضعیت خیلی خوبی دارد.امیدواریم در ادامه زندگیش مشکلی برایش پیش نیاید».

به گزارش شفا آنلاين،دکتر سید حسن هاشمی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سلامت نیوز، درباره آخرین وضعیت چشمان شوخان گفت:«در عیادتی که از شوخان داشتیم برایم خوشحال کننده بود که معلمش می گفت می تواند در مدرسه عادی درس بخواند. این کودک دچار سندرم استیونز–جانسون شده بود که جزء بدترین نوع بیماری هایی است که مخاط چشم را گرفتار می کند. معمولا نتیجه اعمال جراحی که در همه جای دنیا برای درمان این بیماری پیش بینی می شود با ناکامی مواجه است.شوخان تا الان حداقل 4 بار عمل شده که البته از آخرین پیوند وی ماه های زیادی می گذرد. خوشبختانه در حال حاضر وضعیت خیلی خوبی دارد.امیدواریم در ادامه زندگیش مشکلی برایش پیش نیاید».



وزیر بهداشت در پاسخ به اینکه چه زمانی قرار است درمان چشم دیگر شوخان آغاز شود افزود:«تا زمانی که یک چشم شوخان مشکلی پیدا نکند برای درمان چشم دیگرش اقدامی نخواهیم کرد تا اگر برای چشمش مشکلی پیش آمد بتوانیم آن را فعال کنیم چون هنوز شوخان سن و سالی ندارد بنابراین بهتر است هر دو چشم همزمان دستکاری نشود. این کار در دنیا معمول است و معمولا چشم دیگر را به عنوان نگهدارنده نگه می دارند تا اگر مشکلی در ادامه زندگی فرد پیش آمد بتوان از چشم دیگراستفاده کرد».

لازم به ذکر است در سال 92،شوخان بر اثر تزریق پنی‌سیلین، نابینا شد که با انجام جراحی توسط وزیر بهداشت توانست بینایی یک چشم خود را بازیابد.





سلامت نیوز




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: