کد خبر: ۴۴۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 17
رییس سازمان غذا و دارو بیان کرد:
شفاآنلاین-رییس سازمان غذا و دارو گفت: صادرات دارویی کشور در هشت ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته یکصد درصد افزایش داشته است.
به گزارش شفا آنلاین، «رسول دیناروند» این میزان افزایش صادرات دارو را معادل یکصد و پنج میلیون دلار عنوان کرد.

دیناروند در جمع مدیران شرکت های دارویی ؛ اظهار امیدواری کرد که صادرات دارو با کمک شرکت های دارویی تا پایان سال به 160 میلیون دلار برسد.

وی در خصوص واردات دارو نیز به اوج واردات دارو در 6 ماهه دوم سال گذشته اشاره کرد و گفت: در شش ماهه اول 92 سختی هایی را در واردات دارو داشتیم که این مشکل در نیمه دوم سال برطرف شد و ترخیص ها از گمرک 40 درصد نسبت به شش ماهه اول 92 بیشتر بوده است.

معاون وزیر بهداشت گفت: اگر همین روند ادامه پیدا کند واردات دارویی و مواد موثره دارویی که در هشت ماهه امسال 990میلیون دلار بوده است احتمالا تا پایان سال به یک و نیم میلیون دلار برسد.

این مقام مسوول در سازمان غذا و دارو افزود: ارز مورد نیاز دارو در دوسال پیش بخاطر مشکلات ارزی، دو و نیم میلیارد دلار بود و این در حالی است که خوشبختانه وابستگی ارزی کل بازار دارویی کشور در سالجاری به کمتر از یک و نیم میلیارد دلار رسید.

دیناروند به اظهارات وزیر بهداشت عراق مبنی بر واردات سه میلیارد دلاری این کشور برای دارواشاره کرد و افزود: این میزان واردات عراق فرصتی بسیار طلایی برای ما به شمار می آید.

دیناروند در ادامه، وضعیت تجهیزات پزشکی را بسیار خوب ارزیابی کرد واظهارداشت: فقط یکی از شرکت ها برای واردات به عراق در سه ماهه اخیر قراردادی معادل با 60 میلیون دلار داشته است.

وی افزود: اگراین میزان تجهیزات پزشکی صادر شود 300 درصد افزایش صادرات در تجهیزات پزشکی را شاهد خواهیم بود.

دیناروند گفت: با این شرایط، می توانیم با سرمایه گذاری در بازار عراق به یک جهش صادراتی برسیم که اگر همت کنیم صادرات ما به مرز 500 تا 600 میلیون دلار نیز می رسد.
برچسب ها: صادرات ، دارو ، واردات
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: