کد خبر: ۴۴۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۲ - ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 15
رئیس کمیسیون تخصصی تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیوان عدالت اداری:
شفاآنلاین-رئیس کمیسیون تخصصی تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیوان عدالت اداری با بیان اینکه برقراری مستمری، اعتراض به بدهی و احتساب سوابق بیمه‌ای از عمده‌ترین موارد شکایات مرتبط با سازمان تأمین اجتماعی است، افزود: با اجرای شفاف دستورالعمل‌ها می‌توان از بسیاری شکایات جلوگیری کرد.
به گزارش شفا آنلاین،حجت‌الاسلام والمسلمین باقری، در نشستی با حضور مدیرکل دفتر امور حقوقی و دعاوی سازمان تأمین اجتماعی و مدیرکل و روسای شعب تأمین اجتماعی غرب تهران بزرگ، اظهار داشت: کار در تأمین اجتماعی بسیار گسترده، حساس و خداپسندانه می‌باشد و این سازمان بیش از نیمی از افراد کشور را تحت پوشش خود دارد و یکی از بزرگترین سازمان‌های ارائه‌دهنده بیمه است و بحران در این سازمان؛ بحران در کشور است.

وی تعامل با سازمان تأمین اجتماعی را برای کاهش شکایات و اجرای احکام دیوان عدالت اداری بسیار سازنده و کارساز توصیف کرد و افزود: برگزاری جلسات مشترک و تعامل سازنده، زمینه‌ساز کاهش مراجعات بیمه‌شدگان، کارفرمایان و رفع مشکلات مردم خواهد بود.

مدیر کل امور حقوقی و دعاوی سازمان تأمین اجتماعی نیز در این نشست از  جذب کارشناسان حقوقی برای ارتقاء فعالیت واحدهای حقوقی سازمان تأمین اجتماعی در سراسر کشور خبر داد و گفت: پس از برگزاری آزمون و انجام مصاحبه، از میان بیش از 5 هزار نفر، 84 نفر از نیروهای متخصص و خلاق به زودی در اختیار واحدهای حقوقی سراسر کشور قرار می‌گیرند.

دکتر عمران نعیمی، افزود: یکی از عمده‌ترین مشکلات واحدهای حقوقی نبود نرم‌افزار جامع بود که به لطف خدا و همت کارکنان این نرم‌افزار جامع و یکپارچه که مجموعه اطلاعات واحدهای حقوقی اعم از بیمه‌ای و درمانی را دارد، در یک سیستم ثبت و ضبط خواهد کرد.

مدیر کل دفتر امور حقوقی و دعاوی سازمان تامین اجتماعی صدور دستورالعمل اجرایی ماده 50 قانون تامین اجتماعی را یکی از دیگر اقدامات این دفتر دانست و اذعان داشت: این دستورالعمل در وصول مطالبات سازمان  بسیار موثر خواهد بود.

مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ نیز در این نشست گفت: با آسیب‌شناسی اصولی می‌توان میزان شکایت‌های مخاطبان سازمان تامین اجتماعی را در دیوان عدالت اداری کاهش داد.

حسین جودکی، افزود: اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ در حال حاضر 3 میلیون و 232 هزار و 84 نفر بیمه‌شده اصلی و تبعی را تحت پوشش خود دارد و با جمع کثیری از مراجعان روبه‌رو است و از طرفی قرار گرفتن این اداره کل در پایتخت، حساسیت عملکردی آن را دوچندان کرده است.

وی افزود: اداره کل غرب تهران بزرگ به دیدگاه‌های قضات دیوان عدالت اداری و اجرای احکام آن احترام می‌گذارد و با توجه به مقررات سازمانی؛ در تحقق آرا و تعهدات سازمان از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

جودکی با اشاره به آفت‌های بروکراسی اداری و طرح شکایت بیمه‌شدگان در دیوان عدالت اداری گفت: چرخه معیوب در برخی از بخشنامه‌ها، کاستی در تعامل با دیگر دستگاه‌ها، عدم همکاری برخی از کارفرمایان در برقراری بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور و موانع اجرایی احکام با توجه به نبود بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها؛ موجب طرح شکایت و ارسال آن به دیوان عدالت اداری فراهم می‌شود.

وی تعامل و نشست تخصصی اداره کل غرب تهران بزرگ با اعضای کمیسیون تخصصی تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شعب اجرای احکام دیوان عدالت اداری را بسیار سودمند توصیف کرد و گفت: اداره کل غرب تهران بزرگ برای کاهش معضلات بیمه‌شدگان که منجر به ارتقای سلامت اداری می‌گردد، آماده هر گونه تعامل و همکاری می‌باشد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: