کد خبر: ۴۴۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 15
شفاآنلاین-دبیر انجمن تالاسمی ایران خواهان اولویت دادن به کیفیت ملزومات درمانی شد و گفت: بیماران تالاسمی در گذشته مشکل مصرف کیسه‌های خونی بی‌کیفیت را تجربه کرده‌اند پس تکرار آن با توجیه حمایت از تولید داخل یا کاهش هزینه قابل قبول نیست.
به گزارش شفا آنلاین، محمدرضا مشهدی گفت: اخیراً برخی شرکت های دارویی به بهانه‌هایی همچون حمایت از تولید داخل به وزارت بهداشت برای مصرف محصولات خود در درمان بیماران تالاسمی فشار می آورند، در حالی که جان بیماران بازیچه نیست.

وی ادامه داد: کیفیت ملزومات درمانی باید در رأس تمام عواملی باشد که در تصمیم گیری های درمانی در نظر گرفته می شود.

مشهدی افزود : بیماران تالاسمی در ادوار گذشته مشکل مصرف کیسه های خونی فاقد کیفیت را تجربه کرده‌اند پس پیمودن این مسیر اشتباه با توجیه حمایت از تولید داخل یا کاهش هزینه ها به هیچ وجه قابل قبول نیست.

دبیر انجمن تالاسمی ایران با انتقاد از کسانی که تنها با اشاره به قیمت داروها از داروهای ارزان‌تر حمایت می کنند گفت: اقتصاد بازی ساده با اعداد نیست. اگر یک داروی ارزان موجب عوارض در بیماران تالاسمی شود هزینه های نظام سلامت چند برابر خواهد شد.

وی افزود: بنابراین نمی توان به صرف ارزانتر بودن یک دارو بیماران را وادار به مصرف آن دارو کرد در حالی که در خصوص کیفیت آن دارو هنوز شبهه وجود دارد.

این مسئول انجمن تالاسمی ایران همچنین افزود: بسیاری از شرکت های تولید کننده تجهیزات پزشکی و دارو که در زمینه درمان تالاسمی فعالیت می‌کنند فقط به کار بسته بندی مشغول هستند ولی برای فرار از طرح مسئله کیفیت محصولات خود از اهرم تولید داخل استفاده می کنند.

مشهدی با اشاره به این مسئله که خون و داروهای دفع کننده آهن دو پایه درمان بیماران تالاسمی هستند گفت: وظیفه وزارت بهداشت استفاده از با کیفیت ترین و بهترین کیسه های خونی، کیت های غربالگری و داروهای دفع کننده آهن در درمان تالاسمی است.بنابراین رسانه ها نیز انجمن تالاسمی را در تأمین درمانی با کیفیت و یکسان برای بیماران کمک کنند و از دنبال کردن سیاست های شعاری اجتناب ورزند.
فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: