کد خبر: ۴۳۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 15
شفاآنلاین-رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین خواستار توقف بداخلاقی‌های غرب با اقتصاد ایران شد و گفت: در هفته های اخیر، آلمان‌ حساب فعالان اقتصادی را مسدود کرد.
به گزارش شفاآنلاین،اسدالله عسگراولادی در جلسه امروز هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با اشاره به افزایش میزان صادرات غیرنفتی طی هشت ماهه ابتدای سال جاری، گفت: میزان صادرات غیرنفتی در هشت ماهه سال گذشته با 53 میلیون تن کالا، 28 میلیارد دلار بود در حالی که این رقم در هشت ماهه ابتدای سال‌جاری با 63 میلیون تن کالا به 33 میلیارد دلار رسیده است.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین، افزود: متاسفانه غربی‌ها همچنان به بداخلاقی‌های خود در قبال ایران ادامه می‌دهند ولی علی رغم اینکه این بداخلاقی‌ها وجود دارد، صادرات رونق داشته است و به مرز 50 میلیارد دلار نزدیک خواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر چه این تحریم‌ها بر اقتصاد ایران اثرگذار بود و نبود آنها می توانست صادرات غیرنفتی را رونق بیشتری ببخشد، تصریح کرد: بداخلاقی های غرب، آنها را همپای ایران متضرر کرده است.

عسگراولادی از مسدود کردن حساب‌های برخی فعالان اقتصادی از سوی کشورهای اروپایی خبر داد و خاطرنشان کرد: در هفته‌های اخیر حساب برخی فعالان اقتصادی در اروپا و به خصوص آلمان مسدود شده است که امیدواریم این روند متوقف شود.

وی با بیان اینکه به رئیس جمهور قول داده‌ایم تا صادرات غیرنفتی را در برنامه ششم توسعه به مرز 70 میلیارد دلار برسانیم، خاطرنشان کرد: در ابتدای انقلاب، صادرات ایران 300 میلیون دلار و واردات 25 میلیارد دلار بود در حالی که هم اکنون صادرات و واردات ایران تنها تفاوت 10 درصدی دارند.

عسگراولادی خواستار دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت برای صدور تمامی کارت‌های بازرگانی به صورت 5 ساله شد و خاطرنشان کرد: هم اکنون صدور کارت‌های 5 ساله بازرگانی تنها برای واحدهای تولیدی صورت می‌گیرد در حالی که تولید و بازرگانی از هم مجزا نیستند و به نظر می رسد می‌توان این دستور وزیر صنعت را برای کارت‌های بخش بازرگانی تعمیم داد.

 

 مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: