کد خبر: ۴۳۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۶ - ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 14
شفاآنلاین- متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: استفاده از مواد نگهدارنده موجود در مواد غذایی به بدن انسان آسیب می رساند و باعث بروز حساسیت در افراد می شود.

دکتر شیرین عادل متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین درباره حساسیت های که بر اثر استفاده از مواد نگهدارنده درميوه ها بوجود می آید اظهار کرد: این حساسیت ها می توانند به صورت حساسیت پوستی، آبریزش بینی، اشک، اختلالات گوارشی و در بعضی مواقع استفاده مقادیر زیادی از برخی نگهدارنده ها می تواند سرطان زا هم باشد.

سیب

وی با بیان این که سیب حتما باید بدون پوست مورد استفاده قرار گیرد عنوان کرد: نگهدارنده هایی که به سیب می زنند یک نوع واکس است که در اصل برای پوست آن مورد استفاده قرار می گیرد وباعث می شود که سیب کمتر خراب شود .

دکتر عادل افزود: استفاده از پوست سیب به علت واکسی که به پوست آن می زنند باعث اختلالات گوارشی و نفخ می شود ولی این واکس ها به هیچ عنوان سرطان زا نیستند.

پرتقال

متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره میوه هایی که پوست آنها گرفته می شود گفت: میوه هایی مانند پرتقال چون پوستشان گرفته می شود حتی اگر نگهدارنده هم داشته باشند استفده از آنها هیچ مشکلی را ایجاد نمی کند.

وی ادامه داد: معمولا به پرتقال مواد نگهدارنده نمیزنند به خصوص در فصل زمستان که فصل پرتقال است.

موز

دکتر عادل موز را هم مانند پرتقال به دلیل وجود پوستش نگران کننده ندانست و تاکید کرد: مواد نگهدارنده به علت وجود پوست موز نمی توانند در بافت اصلی موزنفوذ کنند.

انگور

متخصص تغذیه و رژیم درمانی توصیه کرد: انگوردر فصل غیر خودش استفاده نشود به خصوص انگورهایی که در فصل زمستان ارائه می شود چون این انگورها دارای مواد نگهدارنده هستند.

گوجه فرنگی

دکتر عادل استفاده از گوجه فرنگی را هم در فصل زمستان به دلیل اینکه فصل اصلی گوجه فرنگی نیست توصیه نکرد و گفت: تنها گوجه فرنگی های گلخانه ای هستند که قابل مصرف در فصل زمستان هستند.

وی توصیه کرد: هر میوه و سبزیجاتی فقط در فصل خودش مصرف شود و از میوه ها و سبزیجاتی که در فصل غیر خودش ارائه می شود استفاده نشود . استفاده از میوه هایی هم که دارای مواد نگهدارنده هستند تا حداقل ممكن کاهش یابد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
0
1
خوب نبود
bahram
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
0
1
خیلی خیلی عالی بود
ممنون از مطالب خوبتون
مدیر پایگاه باسلام وسپاس ازشما
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
0
0
من از میدان گلابی اسپدنا خریدم پوستش یه بوی خاصی داشت که بنظر میرسید مواد نگهدارنده بهش زدن منم بعد از شستشو پوستشو کندم وبعد از شستن مجدد دیگه هیچ بویی نداشت وخوش طعم شده بود.به حال بهتره قبل از خوردن چنانچه بوی مواد داشت پوستشو بکنیم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: