کد خبر: ۴۳۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 13
شفاآنلاین :رئيس سازمان غذا و داروي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گفت: تبليغاتي که در زمينه تزریق بوتاکس در شبکه هاي اجتماعي، پيامک و پست هاي الکترونيک مي شود، غير مجاز است؛ اما متاسفانه انجام مي شود و مشتري هاي آن ها نير به صورت معرفي افراد به يکديگر در حال افزايش است
به گزارش شفاآنلاین ،دکتر رسول ديناروند،با بیان این مطلب گفت: تزريق بوتاکس در خارج از مراکز پزشکي مجاز نيست ولي در حال حاضر اين کار در برخي از آرايشگاه و ... انجام مي شود. شايد يکي از دلايل آن هزينه بالاي تزريق بوتاکس توسط پزشک متخصص باشد. در آرايشگاه ها به علت استفاده از مواد غير مجاز توسط افراد آموزش نديده در حال انجام است که نتايج آن شکايت هايي است که توسط افراد آسيب ديده در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي کشور، سازمان نظام پزشکي کشور، و قوه قضائيه وجود دارد و اين واقعيتي است که در کشور مشاهده مي شود.
    وي ادامه داد: همچنين تبليغاتي که در اين زمينه در شبکه هاي اجتماعي، پيامک و پست هاي الکترونيک مي شود، غير مجاز است؛ اما متاسفانه انجام مي شود و مشتري هاي آن ها نير به صورت معرفي افراد به يکديگر در حال افزايش مي باشد که نتايج و آسيب‌هاي آن نيز افزايش يافته است. حساسيت موضعي، تغيير حالت عضلات صورت، افتادگي پلک و ابرو و حتي شوک، از عوارض استفاده از بوتاکس است.
    اين مقام مسئول در ادامه بيان کرد: تزريق بوتاکس توسط افراد غيرپزشک و غير متخص مجاز نيست؛ ولي متاسفانه بسياري از افراد غيرپزشک در مراکزي که تحت عنوان سالن هاي زيبايي اداره مي شوند، اقدام به تزريق بوتاکس مي کنند که درست نيست. زيرا، بوتاکس مورد استفاده در اين قبيل مراکز، به دليل ارزان بودن از عمدتاً داروهاي غير استاندارد و غير مجاز استفاده مي کنند که در مواردي با مخاطراتي از قبيل حساسيت و آلرژي هاي شديد همراه است.
    ديناروند ادامه داد: بوتاکس يک داروي تزريقي است و بايد تنها توسط پزشکان و متخصصان آموزش ديده در مراکز پزشکي مجاز نظير مطب، کلينيک و بيمارستان استفاده شود. بنابراين تزريق داروي بوتاکس بايد از سوي متخصصان پوست انجام شود و تزريق اين دارو توسط آرايشگران غيرمجاز است.
    وي تصريح کرد: سم بوتولونيوم ماده‌اي است که براي رفع چين و چروک صورت استفاده مي‌شود. بوتاکس با تاثير روي عضله محل تزريق، باعث کاهش فعاليت و يا از بين رفتن فعاليت الياف عضلاني شده و در نتيجه سبب رفع چين و چروکهاي ناشي از   انقباض‌هاي عضلاني در صورت مي گردد.
    رئيس سازمان غذا و داروي وزارت بهداشت در پايان اظهارکرد: متاسفانه بسياري از بوتاکس موجود در بازار ايران، از طريق غيرقانوني و قاچاق وارد کشور مي شود که استفاده از آنها عوارض جدي براي پوست صورت دارد. از اين رو اگر تزريق بوتاکس توسط افراد متخصص انجام شود مطمئنا فرآورده آن مجاز خواهد بود؛ اما برخي از آن ها از طريق شبکه هاي قاچاق وارد مي شود که آن فرآورده ها داراي مشکل است و نبايد استفاده شود. سازمان غذا و داروي وزارت بهداشت، درمان و آموزش کشور بر روند توزيع بوتاکس نظارت و بازرسي مي کند و در جايي که قاچاق صورت گيرد حتماً برخورد مي کند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
0
0
آقاي دكتر سلام يعني هيچ راهي ندارد كه خود شما كه متولي اين امور هستيد از قاچاق اين بوتاكسها جلو گيري كنيد؟!؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
0
0
كاش به مردم اطلاع ميدادين كه بوتاكسهاي كانادايي چيني اند و گول نخورند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: