کد خبر: ۴۳۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۵ - ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 12
شفا آنلاین:پورفتح‌الله از کاهش چشم‌گیر مصرف فرآورده‌های خونی در بیمارستان شریعتی تهران از طریق اجرای یک دستورالعمل خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین-علی اکبرپور فتح‌الله مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران  از کاهش 20 درصدی فرآورده‌های خونی در بیمارستان شریعتی تهران خبر داد و در این خصوص گفت: با اجرای تنها یکی از دستورالعمل‌های مدیریت در انتقال خون توسط کمیته انتقال خون بیمارستان شریعتی در یک پرسه کوتاه مدت، میزان مصرف هموگلوبین قرمز به طرز قابل ملاحظه‌ای کاهش یافت و آیین نامه کمیته خون هم در این بیمارستان اجرایی شد. 

قبل از جراحی آسپرین مصرف نشود 

وی با اشاره به سهم 10 درصدی انتقال خون در خون خودی تأکید کرد: در این روش خون خود بیمار ذخیره شده و یا با مدیریت خون بیمار در حین جراحی، خون از دست رفته وی به خودش برمی‌گردد در خصوص مدیریت خون بیمار در حین جراحی، در صورتیکه فرهنگ‌سازی به سمت عدم مصرف آسپرین و داروهای رقیق کننده خون برود، دیگر در حین عمل شاهد خون‌ریزی بیماران نمی‌شویم و بهترین راه این است که به طور کلی قبل از جراحی آسپرین مصرف نشود زیرا این دارو با افزایش افت خون و شل شدن عروق موجب افزایش شانس خونریزی‌ها می‌شود. 

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور همچنین اظهار داشت: دستورالعمل جامع مصرف فرآورده‌های خونی با همکاری 11 انجمن تدوین شده و یک ماه آینده، رسما اجرایی می‌شود. همچنین در راستای مدیریت خون بیمار، استفاده از داروهای انقباض کننده عروق می‌تواند مانع از خونریزی بیماران در حین جراحی نیز شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: