کد خبر: ۴۳۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 13
شفاآنلاین :امام جمعه موقت تهران بر ضرورت آشتی میان سلایق مختلف سیاسی در کشور تاکید کرد و گفت: افرادی از سلیقه های مختلف سیاسی در داخل نظام که در کلیات با یکدیگر موافق هستند باید میان آنها آشتی ایجاد شود.

به گزارش شفاآنلاین، آیت الله «سید احمد خاتمی» در خطبه اول نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران با موضوع «آشتی و قهر، اظهارداشت: آشتی میان سلیقه های مختلف سیاسی از مصادیق این امر است، در 37 سال گذشته همواره دو سلیقه حاکم بوده است و هیچ سلیقه ای نیز حذف کردنی نیست.

وی تصریح کرد: در آشتی دادن باید مواردی را در نظر گرفت، نخست اصول غیر قابل تغییر است و سلیقه های سیاسی وحی منزل نیستند و اختلاف سلیقه ها منجر به حذف فیزیکی نشود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران یادآور شد: وقتی یک سلیقه به روی کار می آید تمامی افراد را جارو و حذف می کند، در حالی که باید شایسته سالاری و تقوا حرف اول را بزند.

آیت الله خاتمی با بیان این که باید بر محورهای مشترک تاکید کرد، گفت: باید مراقب نفوذی ها بود ضمن آن که کسانی که تاثیر گذارند و تریبون دارند با نیش های خود آتش افروزی نکنند.

وی ادامه داد: دعواها فصل الخطاب می خواهد و کسانی که دعوای سیاسی دارند باید یک فصل الخطاب را بپذیرند و فصل الخطاب ما ولی فقیه است.

امام جمعه موقت تهران در ابتدای این خطبه نیز با تلاوت آیاتی از قرآن کریم ، اظهار داشت: نه تنها مومنین بلکه همه باید به یاد قیامت باشند که زلزله آن روز شدید است و روزی که هر مادر شیرده ای طفلش را رها می کند و می بینی که مردم حالت مست ها را دارند درحالی که مست نیستند و عذاب خدا عذاب شدیدی است.

آیت الله خاتمی ادامه داد: خودمان را باید برای آرامش این روز آماده کنیم که راه آن از طریق تقوا است.

وی، بد زبانی ها، نیش زدن ها ، عصبانیت ها ، بگو مگو ها ، سخن چینی ها را از دلایل بروز قهر در خانه ها و محله ها دانست و تصریح کرد: نقطه مقابل قهر آشتی است و در آموزه های قرآنی و روایت کسانی که در این عرصه وارد می شوند، فضایل بسیار دارند و خداوند پاداش زیادی به آنها می دهد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران به آیه 10 سوره حجرات اشاره کرد و اظهارداشت: دراین آیه آمده است مومنان با یکدیگر برادرند و سعی کنید آشتی بین آنها برقرار کنید.

آیت الله خاتمی همچنین با بیان حدیثی از پیامبر اکرم (ص) گفت: ثواب آشتی دادن بین مردم از روزه و نماز بیشتر است و معنی این حدیث این نیست که نماز نخوانیم و روزه نگیریم و به آشتی بپردازیم بلکه معنای آن این است که ثواب آن اعمال نیز به آشتی دادن می رسد.

وی، آشتی بین اعضای خانواده ، همسایه ها و زوجین را ازدیگر مصادیق آشتی دانست.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: