کد خبر: ۴۳۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶:۰۰ - ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 12
شفاآنلاین-تازه های الکتروتراپی که رشته ای از فیزیوتراپی است در قالب سومین همایش تازه های الکتروتراپی از امروز(پنجشنبه)تا فردا (جمعه)در هتل المپیک ارایه می شود.
به گزارش شفاآنلاین،دکتر جواد صراف زاده متخصص فیزیوتراپی و دبیر علمی سومین همایش تازه های الکتروتراپی گفت: الکتروتراپی یکی از حوزه های بسیار مهم در رشته فیزیوتراپی است و به مفهوم استفاده از عوامل حرارتی و فیزیکی با اهداف درمانی است.

وی افزود: عامه مردم فیزیوتراپی را با دستگاههایش می شناسند، بنابراین استفاده از این تجهیزات جایگاه مهمی در بحث درمانی فیزیوتراپی دارد.

دانشیار گروه فیزیوتراپی دانشکده علوم توانبحشی دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت: با توجه به اینکه علم به طورعام و علم فیزیوتراپی به طور خاص هر روز در حال پیشرفت است و فناوری ساخت تجهیزات هم روزانه ارتقاء می یابد وظیفه انجمن بود امسال با همکاری قطب علمی آموزشی فیزیوتراپی ایران سومین همایش تازه های الکتروتراپی را برگزار کند.

دانشیار گروه فیزیوتراپی دانشکده علوم پزشکی ایران گفت: کاربرد الکتروتراپی در درمان بیماری هایی همچون بیماری های عصبی - عضلانی، ضایعات اعصاب محیطی و مرکزی، بیماری های نورولوژی و زنان و زایمان،بیماری های ارتوپدی ، تمرین درمانی، آسیب های ورزشی و شناخت و کاربرد دستگاه های فیزیوتراپی برای درمان ضایعات و بیماری ها مانند لیزر کم توان و پرتوان، مگنت تراپی و سوزن درمانی با هدف کاهش درد، التهاب و تسریع در روند بیماری ها محورهای این همایش است.

عضو قطب علمی آموزشی فیزیوتراپی افزود: در این همایش دکتر 'اوگور هاکلار' جراح ارتوپد از ترکیه به عنوان میهمان ویژه، آخرین دستاوردهای روز دنیا در زمینه فیزیوتراپی را مطرح کرد و در مورد آرتروپلاستی مفصل زانو و توانبخشی بعد از آن نیز صحبت کرد. آرتروپلاستی نوعی جراحی ترمیمی است که به منظور کاهش درد و یا افزایش دامنه حرکتی در مفصلی که دچار محدودیت حرکتی شده، انجام می شود.

وی گفت: بعد از اعلام فراخوان 57 مقاله به انجمن فیزیوتراپی ایران ارسال شد که بعد از داوری 43 مقاله برای ارایه پذیرفته شد که از این تعداد 33 مقاله به صورت شفاهی و سخنرانی و 10 مقاله به صورت پوستر ارایه می شود.

صراف زاده با تاکید بر ارتقای دانش فیزیوتراپی در کشور، افزود: از نظر علمی ایران در منطقه در جایگاه خوبی قرار دارد حتی توان رقابت با دنیا را دارد اما برای توسعه بیشتر این علم باید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهای بیشتری به ارتقا این رشته به مقطع دکترای حرفه ای بدهد.

وی گفت: به دلیل محتوای علمی فیزیوتراپی و حوزه های درمانی مختلفی که دارد، بر روی بیماری های متعددی کار می کند که این مساله باعث شد دیگر دوره 4 ساله آموزش این رشته پاسخگوی نیاز نباشد از این رو لازم است وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی فضا و زمان بیشتری را در دانشگاه ها به این رشته اختصاص و آنرا به یک دوره 6 تا 7 ساله با تفویض مدرک دکترای حرفه ای فیزیوتراپی ارتقا دهد.

سومین همایش تازه های الکتروتراپی 20 تا 21 آذرماه در هتل المپیک برگزار می شود.


ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: