کد خبر: ۴۳۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۳ - ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 09
وقتی کمبود اعتماد به نفس بیداد می کند؛
شفا آنلاين-ایرانی ها دوست دارند زیبا باشند و برای این زیبایی دست به هر کاری می زنند.از مصرف بی رویه لوازم آرایش گرفته تا عمل های افراطی جراحی زیبایی. شاید به همین دلیل است که ایران پایتخت عمل های زیبایی در جهان است. از عمل بینی گرفته تا تزریق بوتاکس و ژل و جراحی فک و گونه...

به گزارش شفا آنلاين،ایرانی ها دوست دارند زیبا باشند و برای این زیبایی دست به هر کاری می زنند.از مصرف بی رویه لوازم آرایش گرفته تا عمل های افراطی جراحی زیبایی.


شاید به همین دلیل است که ایران پایتخت عمل های زیبایی در جهان است. از عمل بینی گرفته تا تزریق بوتاکس و ژل و جراحی فک و گونه، همه و همه نه تنها فقط بین زنان ایرانی بلکه بین مردان ایرانی هم رواج پیدا کرده است.

انگار این نوع عمل عاملی است برای پز دادن و کلاس گذاشتن و برای همین هیچکس برای پنهان کردن جراحی زیبایی که انجام داده تلاش نمی کند.

اواخر مهر ماه بود که رییس جامعه جراحان گفت: رتبه اول جراحی زیبایی بینی در جهان متعلق به ایران است.

به تازگی نیز اخباری مبنی بر هفتم بودن ایرانی ها در مصرف لوازم آرایش روی خط رسانه ها رفته است.

ماجرا هم از این قرار است که رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرده: ایران از نظر جمعیت هفدهمین کشور جهان است اما از نظر مصرف لوازم آرایشی هفتمین کشور دنیاست، واردات رسمی لوازم آرایشی حدود یک میلیارد دلار در سال است اما بیش از این میزان مواد آرایشی قاچاق وارد کشور می‌شود.

رسول دیناروند گفته: در مورد بازار لوازم آرایشی می توانم اعلام کنم که ما بدترین وضع را از نظر قاچاق، در فرآورده های آرایشی داریم و متأسفانه در مورد اقلامی که به فرآورده های آرایشی و بهداشتی معروف هستند، بیشتر بازار در اختیار قاچاق است.

معاون وزیر بهداشت در پاسخ به این پرسش فارس که میزان قاچاق لوازم آرایشی به کشور چقدر است، تاکید کرده: نمی توانم آمار بدهم اما می توانم بگویم که سهم بازار قاچاق در مورد این اقلام از همه اقلام دیگر بیشتر است و شاید اگر بگویم بازار واقعی و رسمی این کالاها نسبت به قاچاق، کدام وزنش بیشتر است، شاید بتوان گفت قاچاق از واردات رسمی لوازم آرایشی بیشتر است.

وی ادامه داده: در واقع واردات رسمی لوازم آرایشی سهمش بسیار کمتر از قاچاق است.

در این میان اما، بطوری که آمارها نشان می دهد در 15 سال گذشته شمار مصرف کنندگان لوازم آرایشی و متقاضیان عمل های جراحی پلاستیک زیبایی، 70 درصد بیشتر شده است.
براساس آماري كه انجمن جراحي پلاستيك آمريكا ارائه كرده‌است، 80‌درصد از جراحي ‌هاي سال ‌1999 را زنان انجام مي ‌دادند، اما روز به روز بر تعداد مرداني كه با اعمالي چون بوتاكس، كاشت مو و جراحي بيني مي ‌خواهند خود را زيبا كنند، افزوده مي ‌شود.

در ايران هم جراحي پلاستيك با حضور 7 نفر از جراحان فوق تخصص در حدود 50‌ سال پيش شروع شد. گرايش زياد مردم در ایران به انجام چنين جراحي‌ هايي با تعداد كم جراحان پلاستيك، باعث شده پزشكاني از رشته‌ هاي ديگر نيز اين عمل ‌ها را انجام دهند، در نتيجه مشكلات و شكايات از قصور‌هاي پزشكي روبه افزايش رفته و این خود تبدیل به یک معضل در میان عمل های زیبایی شده است.

در این میان نکته اینجاست که کسي مانع پزشک عمومي که عمل بيني انجام مي‌دهد نخواهد شد، کافي است قيمت را کمي پايين تر از يک متخصص تعيين کند تا براي مشتري هايي که دغدغه مالي دارند جذاب شود.

در هر حال به گفته کارشناسان جامعه شناس، مدرنیته، رشد سالمندی، فرد گرایی و افزایش تکنولوژِ شرایطی را ایجاد کرده است که به قول جامعه شناسان امروز دیگر "بدن طبیعی" جای خود را به "بدن اجتماعی" داده است.

وضعیت به گونه ای است که همگان به ظواهر خود اهمیت می دهند و نتایج تحقیقات متعدد نشان داده است که زیبایی و ظاهر آراسته رابطه تنگاتنگی با اعتماد به نفس افراد در جامعه دارد و ایرانی ها هم که به کمبود اعتماد به نفس شهرت دارند بی تردید جراحی زیبایی را راهی برای کاهش کمبودهای خود می بینند.

این کمبود اعتماد به نفس اما اگر زمانی تنها مختص به بانوان ایرانی بود حالا دامن آقایان ایرانی را هم گرفته و آمار جراحی زیبایی در انها را بالا برده است.

به این ترتیب است که انگار روز به روز اعتماد به نفس جوانان ایرانی کمتر و کمتر می شود و برای همین است که آمار جراحی زیبایی و مصرف لوازم آرایش بالاتر و بالاتر می رود و کسی هم به فکر زیبایی خدادی که نابود می شود نیست.





شفاف





نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: