کد خبر: ۴۳۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 07
شفاآنلاین-دومین کارگاه آموزش آنتروپولوژی (تعیین هویت از روی اسکلت استخوان) در ایران با همکاری سازمان پزشکی قانونی و صلیب سرخ برگزار شد.
به گزارش شفا آنلاین،دومین کارگاه آموزشی آنتروپولوژی قانونی منطقه‌ای به همت معاونت آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی و با همکاری کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در تهران آغاز به کار کرد.

در این کارگاه که با حضور 16 نفر از کارشناسان مراکز پزشکی قانونی سراسر کشور 9 نماینده از کشورهای سریلانکا، یمن، لبنان، عراق و کویت برگزار می‌شود، استادانی از اسپانیا، پرتغال و ایران به آموزش کارشناسان می‌پردازند.

احمد شجاعی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه صلیب سرخ و پزشکی قانونی ایران همکاری‌های مناسبی با یکدیگر در زمینه‌های مختلف مربوط به پزشکی قانونی با یکدیگر دارند گفت: بدین ترتیب دومین کارگاه آموزش آنتروپولوژی (تعیین هویت از روی اسکلت استخوان) در ایران برگزار شد.

وی گفت: از آنجایی که ایران امن‌ترین کشور منطقه محسوب می‌شود، صلیب سرخ تمایل دارد تا همکاری‌های مشترک و برگزاری کارگاه‌های آموزشی را در ایران داشته باشد.

رئیس سازمان پزشکی قانون ادامه داد: مأموریت‌های مختلفی که صلیب سرخ دارد در موارد مختلفی با مأموریت‌های پزشکی قانونی همخوانی دارد و ما قصد داریم تا از تجارب و توانمندی‌های آنها در آموزش کارشناسان خود بهره بگیریم.

وی گفت: علاوه بر اینکه استادانی از اسپانیا و پرتغال در کارگاه آموزشی مشغول آموزش هستند، دو استاد ایرانی نیز در این دوره به آنها در امر آموزش کمک می‌کنند.

شجاعی در مورد وظایف قانونی پزشکی قانونی گفت: قسمتی از وظایف ما آموزش دستیاران پزشکی در سازمان است.

وی تأکید کرد: دستیاران و رزیدنت‌های عمومی بیش از نیمی از دوره تحصیل خود را در پزشکی قانونی سپری می‌کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: