کد خبر: ۴۲۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 04
شفا آنلاین:با توجه به افزایش بی رویه و غیر منطقی آنتی بیوتیک‌ها و کاهش اثرات بسیاری از این داروها، احتمال بازگشت به دوران قبل از کشف آنتی بیوتیک‌ها در آینده‌ای نه چندان دور وجود دارد.
به گزارش شفا آنلاین-سیامک عبدالله نژاد، استاد یار دانشگاه علوم پزشکی تهران  اظهار داشت: کشف آنتی بیوتیک‌‌ها یک اقدام بسیار مفید در حوزه بهداشت و درمان و به تعبیری یک نوع انقلاب در بخش پزشکی محسوب می‌شد.

وی گفت: اگر چه آنتی بیوتیک‌ها تا امروز جان میلیون‌ها نفر را از مرگ نجات داده و به درمان بیمار‌های عفونی کمک بزرگی کرده‌اند اما در سالهای اخیر از شدت اثر بخشی این داروها کاسته شده و نگرانی‌هایی را به وجود آورده است.

عبدالله نژاد تاکید کرد: با توجه به افزایش بی رویه و غیر منطقی آنتی بیوتیک‌ها و کاهش اثرات بسیاری از این داروها، احتمال بازگشت به دوران قبل از کشف آنتی بیوتیک‌ها در آینده‌ای نه چندان دور وجود دارد.

وی افزود: در صورتیکه جلوی روند رو به افزایش مصرف آنتی بیوتیک‌ها گرفته نشود، ممکن است در آینده نزدیک از اثر بخشی اغلب این داروها کاسته شده و درمان بیماری‌های عفونی دچار مشکل شود و همچنین بسیاری از افراد قربانی گونه‌های میکروبی مقاوم به درمان شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: