کد خبر: ۴۲۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 02
شفاآنلاین-فناور مستقر در مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان موفق به تولید داروی بهبود پارامترهای ناباروری مردان شده است؛ این داروی گیاهی بصورت ترکیبی از چند گیاه و به شکل کپسول مورد استفاده بیماران نابارور قرار گرفته و چند مورد از گیاهان مورد استفاده در آن بومی منطقه هرمزگان است.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر صغری فلاحی، مجری طرح درباره عملکرد این دارو اظهار کرد: داروی گیاهی که «مگزا» نامگذاری شده، پس از استفاده یک دوره درمانی 72 روزه سبب افزایش تعداد و حرکت اسپرم مردان شده است و تأثیر آن بویژه بر روی افزایش تعداد اسپرم بسیار چشمگیر بوده است.

وی افزود: در حال حاضر مطالعات اولیه و مولکولی این داروی گیاهی در آزمایشگاه پزشکی مولکولی بندرعباس در حال انجام است و سعی بر این است که بتوان مکانیسم اثرات این داروی گیاهی را شناسایی کرد و با شناختن مکانیسم‌های عملکرد، استفاده‌های مناسبتری از آن در درمان سایر مشکلات ناباروری مردان و همچنین زنان کرد.

فلاحی خاطرنشان کرد: در آینده نه چندان دور داروی گیاهی «مگزا» مراحل آزمایشگاهی را برای اخذ مجوزهای مربوطه طی می‌کند و به زودی با تأئیدیه‌های مربوطه وارد بازار داروی کشور خواهد شد، این دارو همچنین قابلیت عرضه در بازارهای بین‌المللی را داراست؛ البته تحقق این مهم نیازمند حمایتهای ویژه و پشتیبانی مسؤولین و مدیران اجرایی استان است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: