کد خبر: ۴۲۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - 2014November 29
در آستانه برگزاری روز ملی آترواسکلروزمطرح شد:
شفاآنلاين :رئیس انجمن آترواسکلروز ایران، با اعلام اینکه سن ابتلا به بیماریهای قلبی در مردان از 40 سالگی و در زنان از 50 سالگی شروع می شود، از کاهش سن بیماران قلبی خبر داد.
به گزارش شفاآنلاين، دکتر مسعود قاسمی در آستانه برگزاری روز ملی آترواسکلروز (چوبی شدن عروق قلب)، نسبت به جوان شدن بیماران قلبی هشدار داد و گفت: بروز عوارض بیماری های قلبی در سنین جوانی خطرناک تر از میانسالی و سنین بالا است.



وی از بیماری های قلب و عروق به عنوان بیماری های چند عاملی نام برد و افزود: افراد جوان کمتر به بیماری های قلبی و عروقی مبتلا می‌شوند.

به گفته این متخصص قلب و عروق، با افزایش سن، عوامل زیادی در ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی دخیل می‌شوند.

رئیس انجمن آترواسکلروز ایران در ارتباط با روش درمان بيماران مبتلا به گرفتگی عروق، اظهارداشت: این بیماران در سه دسته تقسیم و درمان می شوند. بطوریکه گروهی با دارو درمان می شوند. گروه  ديگری از بيماران به كمك آنژيوپلاستی و گروه سوم نيز با عمل جراحی قلب باز درمان می شوند.

قاسمی به روش درمان بیماران دچار گرفتگی عروق کرونر از طریق آنژيوپلاستی اشاره کرد و افزود: در اين روش وسيله ظريفي از طريق مچ دست يا كشاله ران در ابتداي رگ قرار مي‌گيرد و سپس يك سيم بسيار ضعيف را در حالي كه از بيرون بدن هدايت‌ مي‌كنيم با تكنيک های ويژه، از زوايا و تنگي‌ها و گرفتگی هاي رگ عبور مي‌كند و يك بالن كه 2 تا 3 ميلي‌متر قطر دارد در محل تعبيه شده و رگ را باز مي‌كند. استنت يا فنر كه بر روي بالن سوار شده است در محل گرفتگي قرار گرفته و رگ مسدود شده را باز نگه مي‌دارد.

وی با بيان اينكه تمام بيماراني كه بناست آنژيوپلاستي يا عمل جراحي قلب باز داشته باشند، بايد آنژيوگرافي شوند، گفت: آنژيوگرافي يك روش قطعي و استاندارد براي تمام بيماراني است كه كانديداي آنژيوپلاستي و جراحي قلب باز مي‌شوند.

همایش آترواسکلروز، 14 آذر ماه جاری در هتل آزادی پارسیان و با همکاری انجمن های آترواسکلروز، قلب، سکته های مغزی و اینترونشنال کاردیولوژی، بخش قلب و عروق شرکت سانوفی و دهها متخصص از سراسر کشور برگزار خواهد شد.مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: