کد خبر: ۴۱۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۳ - ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - 2014November 26
شفا آنلاين-قطره چشم چه براي درمان خشکي چشم، حساسيت، عفونت ها يا آب سياه، در اغلب منزل ها يافت مي شود. اما آيا آن ها را درست مصرف مي کنيد. حتي قطره هاي «OTC» در صورت درست مصرف نشدن يا بيش از حد مصرف شدن مي تواند خطرناک باشد.

به گزارش شفا آنلاين،به گفته محققان، در ارتباط با استفاده از قطره چشم، لزوماً ميزان زياد مصرف بهتر نيست بلکه روش مصرف مهم است. اما نکاتي که بايد رعايت شود.


۱ - همه قطره را يک جا نريزيد:

به گفته محققان، يکي از شايع ترين اشتباهات مردم اين است که قطره ها را خيلي سريع مي ريزند. در حالي که چشم گنجايش هر بار يک قطره را دارد. در صورتي که بيشتر از يک قطره بريزيد، در واقع قطره را هدر داده ايد. توجه داشته باشيد، توصيه پزشک به مصرف ۴ قطره هر ۶ ساعت به اين معني نيست که هر ۴ قطره بايد با هم ريخته شود. اين يک اشتباه است که مي تواند به سلامتي چشم آسيب برساند.

۲ - قطره هاي مختلف را هم زمان استفاده نکنيد:

اگر همزمان از قطره هاي متفاوتي استفاده مي کنيد، بين آن ها فاصله بگذاريد. بين قطره تجويز شده و «OTC» فاصله نيم ساعت را حفظ کنيد. استفاده هم زمان مي تواند سوزش و آب ريزش چشم را باعث شود. براي تنظيم کردن بهتر زمان مي توانيد از پزشک خود سوال کنيد.

۳ - زمان مناسب مصرف:

همانند دارو، لازم است که قطره ها نيز طبق دستور استفاده شود. مصرف بيش از حد مي تواند روي درمان تأثير بگذارد. متخصصان تأکيد دارند که زمان استعمال قطره مانند داروهاي ديگر بايد مشخص باشد و در صورت نياز از زنگ ساعت براي يادآوري استفاده شود. در صورتي که بيماري مبتلا به مشکل جدي مانند آب سياه نمي تواند زمان استفاده از قطره را به ياد بياورد، بهتر است که قطره خود را بدون در نظر گرفتن زمان استفاده کند. البته اين نبايد به يک روش هميشگي تبديل شود و بنابراين بايد دقت و جديت بيشتري روي زمان استفاده از دارو داشته باشيد.

۴ - زمان ويزيت پزشک، هم از ريختن قطره صرف نظر نکنيد:

هميشه حتي در روز معاينه از قطره استفاده کنيد مگر اين که پزشک منع کرده باشد. زيرا که هدف معاينه، فهميدن اين است که آيا قطره نتيجه داده يا نه.

۵ - به تاريخ انقضا توجه کنيد:

هنگامي که قطره را از داروخانه تحويل مي گيريد به زمان انقضاي قطره توجه کنيد تا وسط درمان و قبل از تمام شدن تاريخ انقضا به پايان نرسد. در صورت انقضا، قبل از مصرف با پزشک مشورت کنيد.

۶ - براي خود نسخه نپيچيد:

براي قرمز شدن چشم يا مشکل ديگر مربوط به چشم، نسخه نپيچيد. براي نگراني هاي جزئي در صورت رفع نشدن در عرض ۲۴ تا ۴۸ ساعت به پزشک مراجعه کنيد تا مشکل و علت مشخص شود. در صورت مشاهده کردن علايم خيلي جدي تر مانند از دست دادن بينايي بلافاصله به پزشک مراجعه کنيد.

۷ - قبل از استفاده، قطره را کنترل کنيد:

قبل از ريختن قطره، دوباره آن را کنترل کنيد، زيرا که بدترين کار، اشتباه کردن قطره چشم با قطره گوش است.

۸ - راه درست ريختن قطره:

قطره را بايد در گوشه بيروني تا دروني بريزيد. در صورتي که نزديک بيني بريزيد، قطره به بيني راه پيدا مي کند. پس از ريختن قطره به جاي خشک کردن چشم ها با دستمال کاغذي انگشت تميز را به آرامي در قسمتي که چشم و بيني برخورد مي کند، فشار دهيد تا مانع ريختن قطره به داخل بيني شود. لنزها مي تواند در جذب قطره تداخل ايجاد کند، بنابراين بهتر است ابتدا، لنز را از چشم خارج کنيد. به محض ريختن قطره، بيش از حد يا سريع پلک نزنيد. اين کار باعث خارج شدن قطره مي شود. به جاي پلک زدن، چشم ها را براي يک يا ۲ دقيقه ببنديد تا قطره خوب جذب شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: