کد خبر: ۴۱۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - 2014November 22
شفاآنلاین- فردی که به آرتریت روماتوئید دچار می‌شود، ایجاد درد و تورم در مفاصل خود احساس می‌کند، در حالیکه غیر از تاثیرات شناخته شده این بیماری بر بدن، آرتریت روماتوئید بر پوست نیز تاثیرات زیادی دارد.
به گزارش شفا آنلاین،زمانی که شما به آرتریت روماتوئید دچار هستید، می‌دانید این بیماری باعث ایجاد درد و تورم در مفاصل شما می‌شود در حالیکه غیر از تاثیرات شناخته شده این بیماری بر بدن، آرتریت روماتوئید می‌تواند بر پوست شما نیز تاثیرات زیادی داشته باشد.

در برخی موارد بیماری‌های پوستی به دلیل خود RA است. در مواردی دیگر داروهایی که شما برای کنترل RA مصرف می‌کنید نیز می‌توانند بر پوست شما تاثیر بگذارند. در اینجا به بررسی 5 مورد از این موارد می‌پردازیم:

1.پدیده رینود

در پدیده رینود رگ‌های خونی که به انگشتان دست و پا خون ارسال می‌کنند، منقبض می‌شوند و این می‌تواند به دلیل استرس و یا دمای پایین و سرما باشد. نشانه‌های مربوط به رینود که می‌توانند پوست شما را تحت تاثیر قرار دهند عبارتند از:
-تغییر رنگ انگشتان دست و پا به رنگ سفید یا آبی
-احساس درد و سرما و بی حسی
-احساس خفگی و یا سوزن سوزن شدن بدن و گرما به هنگام برگشت خون به چرخه
-زخم‌هایی که بر نوک انگشتان دست نقش می‌بندند و بسیار آهسته بهبود می‌یابند.

همچنین؛ در هوای سرد همیشه لباس گرم بر تن داشته باشید و به هنگام مراجعه به فریزرهای سوپرمارکت‌ها حتما از دستکش استفاده کنید.

2. ندول‌های روماتوئید

حدود 50 درصد از افراد مبتلا به RA به ندول روماتوئید نیز دچار می‌شوند این توده‌ها به‌صورت بافت‌هایی زیر پوست شکل می‌گیرند. آنها اغلب بر روی نواحی استخوانی مثل انگشتان دست و یا آرنج شکل می‌گیرند.گاهی اوقات ندول‌ها بدون درمان برطرف می‌شوند. در برخی اوقات نیز داروهای ضد روماتیسمی مورد استفاده در درمان RA می‌توانند به ناپدید شدن ندول‌ها کمک کنند.

3.کبودی

داروهای کورتیکواستروئیدی به کنترل التهاب ناشی از RA کمک می‌کنند. این داروها می‌توانند باعث نازک شدن پوست شما شوند و پوست شما را به کبودی آسیب پذیر کنند.

4.نقاط قرمز

RA گاهی اوقات می تواند باعث بروز بیماری به نام واسکولیت یا التهاب رگ های خونی شود . نشانه این عارضه و بیماری پدیدار شدن نقاط قرمز است.در موارد شدید می توانید این زخم ها را بر روی پاهای خود و یا زیر ناخن ها و یا در بستر ناخن خود مشاهده کنید.در صورت مشاهده هرکدام از این نشانه ها فورا با پزشک خود این مسئله را در میان بگذارید و ممکن است که به درمان فوری نیاز داشته باشید.

5.حساسیت به نور خورشید

یکی از داروهایی که برای درمان RA به کار می‌رود، متوتروکسات است که ممکن است حساسیت شما را نسبت به نور خورشید افزایش دهد. همچنین، افرادی که داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی مصرف می‌کنند نیز به نور خورشید حساسیت بیشتری نشان می‌دهند. حتماً از حفاظت کننده‌های پوستی نظیر ضد آفتاب‌های با SPF 30 به بالا استفاده کنید که می‌توانند پوست شما را از پرتوهای UVA و UVB حفظ کنند و هر 90 دقیقه مجددا از این ضد آفتاب‌ها استفاده کنید تا تاثیر آنها از بین نرود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: