کد خبر: ۴۱۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 21
شفا آنلاین: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس معتقد است بی شک عدم رویکرد به مباحث بهداشتی می تواند به پروسه سرطان ها در کشور سرعت داده و وزارت بهداشت را درزمان هرگونه درمان مجبور به صرف هزینه های بالا کند.

به گزارش شفا آنلاین،محمد حسین قربانی دلیل اصلی ابتلا به سرطان چیست؟مردم آستانه اشرفیه  با اشاره به دلایل اصلی شیوع سرطان ها در کشور اظهار داشت:  بی شک یکی از اصلی ترین موارد شیوع سرطان ها در کشور متوجه تغذیه ناسالم است.

سخنگوی کیمسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به  تاثیر مصرف داروهای بی رویه در شیوع سرطان ها در خصوص چکاب های ماهیانه  در شناسایی  سرطان بیان اشت: قطعا چکاب های ماهیانه می تواند در شناسایی سرطان و عوامل ان نقش موثری را ایفا کند.

قربانی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وزارت بهداشت به عنوان متولی امر سلامت در کشور تا به حال در خصوص شیوع انواع سرطان ها در کشور پژوهش جامع و کاملی داشته است یا خیر تصریح کرد:  متاسفانه وزارت بهداشت  تا به حال بررسی جامع و کاملی نداشته است .

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه با انتقاد ازعدم صرف بودجه یک درصد از ارزش افزوده در خصوص پیگیری  مباحث بهداشتی  در وزارت بهداشت گفت: مجلس بودجه یک درصد از ارزش افزوده را در جهت محوریت قرار گرفتن مباحث بهداشتی پیش از درمان  در اختیار وزارت بهداشت گذاشت و انتظار دارد این وزارت خانه به محوریت قرار گرفتن مباحث بهداشتی بیش از این توجه کند.

وی  با بیان اینکه وزارت بهداشت مباحث درمان را مقدم بر پیشگیری بداند افزود: تمام  بودجه این وزارتخانه نباید صرف حوزه درمان شود چراکه این امر نتایج  نامطلوبی را متوجه حوزه سلامت خواهد کرد.

قربانی  ادامه داد: قطعا عدم رویکرد به مباحث بهداشتی می تواند به پروسه سرطان ها در کشور سرعت داده و وزارت بهداشت را  درزمان هرگونه درمان مجبور به صرف هزینه های بالا  کند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه جلسه چند روز اخیر کمیته سرطان در وزارت بهداشت را گامی موثر دانست و گفت: این جلسات به خودی خود می تواند موثر باشد اما ما نباید از توجه به مراکز تحقیقاتی  پژوهشی در زمینه  تحقیقات بر سرطان ها غافل باشیم . 

قربانی افزود: وجود برنامه های مدون در زمینه پیشگیری و جلوگیری از سرطان ها در وزارت بهداشت ضروریست. 

سخنگوی کیمسیون بهداشت و درمان در ادامه با انتقاد به کاهش بودجه های پژوهش محور درحوزه سلامت بیان داشت: یکی از مشکلاتی که طی سالهای اخیر به وفور به چشم می خورد کاهش بودجه های پژوهش محوری در کشور بوده است .

قربانی در پایان افزود:  عدم پژوهش ها با رویکرد محوریت قرار گرفتن سلامت در وزارت بهداشت می تواند دلایل مختلفی داشته باشد اما این نکته حائز اهمیت است که در پروسه بیماری ها نباید گذری و خالی از آینده نگری باشیم چراکه پژوهش در بیماری ها می تواند تاثیرات چشم گیری در حوزه سلامت داشته باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: