کد خبر: ۴۱۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 21
عضو انجمن ارولوژی ایران در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- عضو انجمن ارولوژی ایران با اشاره به این که زودانزالی یا انزال زود رس را یکی از هر 3 مرد تجربه می کند به بیان علل،عوامل جسمی و درمان این مشکل پرداخت.
دکتر لطف الله ارمنده در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: هر چند به طور معمول تعریف مشخصی از این اختلال جنسی وجود ندارد اما به طور کلی زمانی که مرد یا همسرش تمایلی به اتمام رابطه جنسی نداشته باشند و مرد دچار انزال شود نیز زود انزالی معنا می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: البته زمانی که این مشکل همیشگی نباشد جای نگرانی نیست و بیماری هم تلقی نمی شود، اما انزال قبل از شروع یا بلافاصله بعد از آغاز رابطه جنسی اهمیت دارد.

وی زودانزالی را به دو دسته مادام العمر یا اولیه و اکتسابی یا ثانویه تقسیم و تصریح کرد: زمانی که انزال مرد بیش از 3 تا 5 دقیقه طول بکشد نرمال است.

نشانه های انزال مادام العمر یا اولیه

جراح و متخصص کلیه و مجاری ادرار ادامه داد: افراد مبتلا به زودانزالی یک دقیقه بعد از شروع رابطه دچار انزال می شوند و در به تأخیر انداختن انزال ناتوان هستند که اثرات منفی بر شخص مانند استرس، نا امیدی یا دور از رابطه جنسی در این امر بی تأثیر نیستند.

وی افزود: حال آن که مشخصات فرد دچار زود انزالی اکتسابی یا ثانویه مانند زود انزالی اولیه است اما با این تفاوت کلیدی که بعد از چند سال دچار این مشکل شده است.

وی با اشاره به این که هنوز دلیل اصلی زودانزالی مشخص نیست؛ به شفا آنلاین گفت: زمانی پزشکان علت این اختلال جنسی را ناشی از مشکلات روانی- ذهنی می دانستند حال آن که امروزه ثابت شده ترکیبی از عوامل روانی- جسمی در این امر دخیل اند.

عوامل روانی موثر بر زودانزالی

وی اختلال نعوظ را یکی از عوامل موثر بر زودانزالی برشمرد و بیان کرد: مردانی که در مورد داشتن یا حفظ نعوظ نگران اند برای این که نعوظشان از بین نرود به زود ارضاء شدن زود تمایل دارند.

وی اضطراب و نگرانی را از دیگر عوامل موثر بر زودانزالی مردان دانست و خاطرنشان کرد: اکثر مردان به دلیل اضطراب و نگرانی از عملکرد جنسی یا مسائل دیگر دچار زودانزالی می شوند.

ارمنده افزود: همچنین افراد افسرده؛ افراد دارای توقعات غیر منطقی در روابط جنسی از خود و داشتن مشکلات احساسی و ارتباطی با همسر نیز به طور معمول دچار زودانزالی می شوند.

عوامل جسمی موثر بر زودانزالی

وی کمبود سروتونین- مشکلات غده تیروئید- التهاب و عفونت پروستات یا مجرا و اختلالات برخی هورمون ها در بدن را از عوامل جسمی موثر بر زودانزالی برشمرد و گفت: این موارد بهتر درمان می شوند و به دنبال آن زودانزالی هم بر طرف می شود.

درمان زودانزالی/ خود درمانی ممنوع!

عضو انجمن ارولوژی ایران درمان زودانزالی را شامل درمان جنسی، دارو، درمان های روحی- روانی دانست و بیان کرد: در برخی مواقع به این بیماران توصیه می شود یک تا دو ساعت قبل از شروع و بدون داشتن رابطه جنسی ارضاء شوند؛ این کار موجب به تأخیر انداختن انزال بعد از شروع رابطه خواهد شد.

وی ادامه داد: بعد از شروع رابطه جنسی قبل از این که به مرد احساس ارضاء شدن دست دهد؛ فشار دادن سر آلت توسط خودش یا همسرش با ایجاد درد در آن قسمت موجب به تأخیر انداختن انزال خواهد شد که به این اقدام تکنیک فشار دادن گفته می شود.

وی اظهار داشت: همچنین پرت کردن حواس مرد هم در به تأخیر انداختن انزال بی تأثیر نیست، یعنی به رغم داشتن رابطه جنسی اما مرد حواسش را به چیز دیگری پرت کند تا به حس ارضاء شدن نزدیک نشود.

وی تأکید کرد: البته 3 روش مذکور برای همیشه توصیه نمی شود بلکه برای چند بار است و برای درمان دارویی حتمأ باید به پزشک مراجعه کرد و داروهای مربوطه با صلاح دید وی نیز تجویز شود.

درمان خاصی برای زودانزالی وجود ندارد

ارمنده با اشاره به این که هنوز برای درمان زودانزالی درمان خاصی وجود ندارد، به شفا آنلاین گفت: اما با این اوصاف می توان به این منظور از برخی داروهای مربوط به درمان افسردگی نیز استفاده کرد.

به گفته وی در این راستا کرم های بی حس کننده آلت تناسلی مردان و داروهایی که موجب افزایش ترشح سروتونین می شود نیز وجود دارند که در درمان زودانزالی موثرند اما نکته حائز اهمیت در خصوص عدم مصرف خودسرانه دارو و خوددرمانی است که به طور جدی باید از آنها خودداری شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: