کد خبر: ۴۰۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶:۰۰ - ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 18
شفا آنلاین:بر اساس یک مطالعه جدید ارائه شده در جلسات علمی انجمن قلب آمریکا در سال 2014 گزارش و آمارهای مراکز کنترل مسمومیت در مورد نوشابه های انرژی زا و کودکان کمتر از 6 سال نگران کننده است.
به گزارش شفا آنلاین، با توجه به آخرین مطالعه نشان داده شده محققان به رهبری دکتر استیون Lipschultz، استاد و رئیس بخش اطفال در دانشگاه ایالتی وین و متخصص اطفال ارشد در بیمارستان کودکان میشیگان در دیترویت براین باورند که تعداد قابل توجهی از کودکانی که از علایم قلبی و عصبی رنج می برند این اختلالات بر اثر نوشیدنی های نامناسب به وجود می آید.
 
 نوشیدنی های انرژی زا کافئین دارویی و کافئین اضافی از منابع طبیعی است که می تواند به افزایش فشار خون و ضربان قلب منجر شود.
 
برخی از نوشابه های انرژی زا حتی تا 400 میلی گرم کافئین در هر قوطی یا بطری دارند و در مقایسه با 100-150 میلی گرم در یک فنجان قهوه می تواند برای بدن کودکان بسیار مضر باشد و آن ها را دچار مسمومیت کند.
 
 نوشیدنی های انرژی هیچ جایی در رژیم غذایی کودکان ندارند، می گوید و والدینی که سابقه بیماری های قلبی و یا عصبی دارند نباید این محصولات را برای کودکان خود خریداری کنند.

ترکیبات در نوشابه های انرژی زا میل به مصرف دخانیات را در بزرگسالی افزایش می تواند و می تواند زمینه ای برای بروز بیماری های قلبی و عصبی و مسمومیت های شدید باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: