کد خبر: ۴۰۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳:۰۰ - ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 17
شفا آنلاین:دکتر رشیدیان گفت: ایران جز کشورهایی است که بیشترین آمار سزارین را در دنیا دارد و علی‌رغم تلاش‌هایی که در سالهای گذشته برای کاهش این آمار می‌شد ولی تقریبا بی نتیجه بود ولی شروع طرح تحول، گام بسیار بلندی در مسیر کاهش سزارین برداشته است.
به گزارش شفا آنلاین-دکتر آرش رشیدیان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: طبق بررسی‌ها و آمارگیری‌هایی که وزارت بهداشت در سال 89 انجام داد، آمار سزارین در ایران، 46 درصد گزارش شد که آمار بسیار بالایی است و این آمار، از کل زایمان‌هایی بود که در کشور صورت می‌گرفت.

وی در ادامه گفت: بطور کلی در جوامع از جمله ایران، بیشترین آماری که از طرف سازمان بهداشت جهانی برای زایمان سزارین از کل آمار زایمانی استاندارد اعلام می‌شود،‌ حداکثر 18 تا 20 درصد است و این در حالی است که با بررسی‌هایی که وزارت بهداشت بعد از سال 89 انجام داد،‌ این آمار به بالای 50 درصد سزارین از کل زایمانها در کشور هم رسیده است.

دکتر رشیدیان گفت: خوشبختانه با شروع طرح تحول سلامت و ترغیب برای زایمان طبیعی و با رایگان شدن زایمان طبیعی در بیمارستان‌های دولتی سراسر کشور، روند زایمان طبیعی رو به افزایش است. ضمن اینکه طبق آمار بدست آمده در همین مدت کوتاه پس از شروع طرح تحول، آمار سزارین در بیمارستانهای خصوصی هم کاهش قابل ملاحظه‌ای را نشان می‌دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: