وی تعداد تماس های تلفنی با سامانه 1690 را در روزهای اول راه اندازی این سامانه 35 هزار تماس ذکر کرد و گفت: خوشبختانه طی روزهای بعد تعداد تماس ها منطقی تر شده و در حال حاضر 500 شکایت تعرفه ای در این سامانه ثبت شده است.
پیوندی افزود: حدود 60 تا 65 درصد شکایات واصله مربوط به استان تهران و بقیه مربوط به دیگر استان های کشور بوده است.
وی گفت: این شکایت ها در حال طی کردن پروسه کارشناسی است و طی فرصت 10 روزه کارشناسی های لازم برای بررسی و رسیدگی به این شکایات انجام خواهد شد.
رئیس سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ یادآور شد: صرفنظر از مقصر یا غیرمقصر بودن افرادی که نامشان سامانه 1690 اعلام شده است، طی تذکر دوستانه با خود فرد و دانشگاه تذکرهای لازم داده شده است و سعی کردیم فضایی ایجاد نماییم که کسی در وادی تخلف قرار نگیرد تا مجبور نشویم برخوردهای قهری داشته باشیم.
وی با تاکید بر این که کتاب تعرفه سلامت به منظور صیانت از حقوق مردم و تکریم جامعه پزشکی قابل دفاع است، خاطرنشان کرد: گله مندی های جامعه پزشکی با اجرایی شدن این کتاب برطرف شده است و امیدواریم تعداد قلیلی از افرادی که می خواهند فراتر از کتاب حرکت کنند، در چارچوب قانون و کتاب تعرفه سلامت حرکت نموده و خودشان را با آن تطبیق دهند.
پیوندی تصریح کرد: در صورتی که این افراد خارج از چارچوب تعیین شده حرکت نمایند، با برخوردهای قهرآمیزی که قانون مشخص کرده است، مواجه خواهند شد.
وی در خاتمه اظهار امیدواری کرد: با توجه به فضای مطلوب ایجاد شده خدمات خوبی به مردم ارائه شود و رضایتمندی آنان را فراهم نماید.