کد خبر: ۴۰۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 14
شفا آنلاين-یک تحقیق نشان می دهد، دارو دادن به کودکان با قاشق، می تواند به اشتباهات خطرناکی منجر شود.

به گزارش شفا آنلاين،به نقل از آسوشیتدپرس، دانشمندان توصیه می کنند داروهای مایع با وسایل مخصوص آنها که بر حسب میلی متر درجه بندی شده، به بچه ها داده شوند، نه با قاشق. آنها برای بررسی این موضوع، در نیویورک دست به یک تحقیق زدند که شامل 300 پدر و مادری بود که بچه هایی کوچک تر از 9 سال داشتند و بچه ها را به دلایل مختلف به اورژانس برده بودند. پزشک ها پس از معاینه، برای این بیماران کم سن و سال، داروهای مایع –به خصوص آنتی بیوتیک- تجویز کرده بودند و آنها را به خانه فرستاده بودند.


محققان سپس با والدین تماس گرفتند و از آنها پرسیدند که دارو را چطور به بچه ها داده اند. والدینی که از قاشق استفاده کرده بودند، 50 درصد بیشتر احتمال داشت دوز غلط دارو را به کودک داده باشند. اگر دارو به کودک کم داده شود، نه تنها بیماری اش درست درمان نمی شود، بلکه ممکن است به عفونت های مقاوم در مقابل دارو منجر شود. اگر هم دارو زیاد داده شود، احتمال بیماری یا بروز عوارض جانبی وجود دارد.


نتیجه این مطالعه که توسط محققان دانشگاه نیویورک انجام شده، نشان می دهد تقریبا یک سوم والدین دوز اشتباهی از دارو را به فرزندشان می دادند و از هر 6 نفر، یکی از قاشق به جای قطره چکان یا سرنگ دهانی استفاده می کرد.






نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: