کد خبر: ۴۰۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 13
شفا آنلاين-عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت : بیماری دیابت عامل یک سوم موارد قطع اعضای بدن است.

به گزارش شفا آنلاين،دکتر « رسول خضری » روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح دهکده دیابت به خبرنگاران گفت :قطع اعضای بدن به ویژه پا ، از بین رفتن بینایی و همچنین از کار افتادن کلیه ها از جمله عوارض خطرناک ابتلا به دیابت و عدم کنترل آن به شمار می آید.


خضری گفت: این درحالی است که با هزینه هایی بسیار کمتر در امر پیشگیری و آموزش به مردم می توان از بروز بیماری های غیر واگیر و مزمنی مثل دیابت در کشور پیشگیری کرد.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت : هزینه های پیشگیری از ابتلا به دیابت هفت تا 10 برابر کمتر از هزینه های درمان آن است که با فرهنگ سازی می توان به این مهم دست یافت.

خضری با بیان اینکه بیماری های غیرواگیر درکشور 70 درصد بیماری ها را تشکیل می دهند، اظهارداشت: این در حالی است که 70 تا 90 درصد این بیماری ها قابل پیشگیری است.

وی افزود:حدود 10 درصد مردم ما به دیابت مبتلا هستند اما برخی از آنها متاسفانه از بیماری خود اطلاعی ندارند.

دهکده دیابت امروز توسط حجت الاسلام والمسملین « سید محمد حسن ترابی فرد » نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی در بوستان آب و آتش تهران افتتاح شد.

این دهکده با هدف اطلاع رسانی به شهروندان درباره بیماری خطرناک اما قابل کنترل دیابت افتتاح شد و قرار است کارشناسان و پزشکان حاضر در این دهکده به مدت پنج روز(تا 25 آبان ماه)از ساعت 12 تا 19 به مردم خدمت و اطلاع رسانی کنند.

بیست و سوم آبان روز جهانی دیابت نامگذاری شده است که « زندگی سالم و دیابت » شعار امسال آن است.

بر اساس اعلام انجمن دیابت ایران،هم اکنون 400 میلیون دیابتی در دنیا زندگی می کنند که شمار مبتلایان به دیابت در دنیا تا سال 2035 به 592 میلیون تن خواهد رسید که با «ترویج شیوه زندگی سالم» می توان بیش از 70 درصد موارد ابتلا به دیابت را پیشگیری کرد.





ایرنا



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: