کد خبر: ۴۰۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 12
شفاآنلاين :فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری 380 مورد اسید پاشی در کشور صورت گرفته، تصریح کرد: تا کنون هیچ فردی در ارتباط با اسید پاشی اصفهان دستگیر نشده است.

به گزارش شفاآنلاين، سردار «اسماعیل احمدی مقدم» روز چهارشنبه در حاشیه همایش ملی پلیس و ارتقای سلامت اداری در سازمان پلیس در جمع خبرنگاران، در مورد دستگیری عامل اسیدپاشی در اصفهان گفت: تاکنون هیچ فردی در این زمینه دستگیر نشده و حادثه اصفهان به دلیل وسعت رسانه ای مورد توجه قرار گرفت، در حالیکه در ابتدای سال جاری 380 مورد اسیدپاشی به خودرو، شی و افراد صورت گرفته که بسیاری از آنها جنبه انتقامی و روانی داشته و اغلب عاملان آن نیز دستگیر شده اند.

وی در پاسخ به سووالی مبنی بر اینکه چرا چهره نگاری انجام شده از فرد اسیدپاش در اختیار رسانه ها قرار نمی گیرد، گفت: قاضی باید تشخیص دهد که چهره نگاری رسانه ای شود. شاید چهره نگاری در حدی نبوده که اجازه چنین کاری داده شود و از سوی دیگر روش های پلیسی نیازی به این کار نمی بیند.



** کاهش 30 درصدی میزان تخلفات اداری در نیروی انتظامی

فرمانده نیروی انتظامی گفت: تا پایان امسال میزان تخلفات اداری معادل 30 درصد نسبت به سال گذشته کاهش می یابد زیرا نیروی انتظامی گوش شنوای مردم است تا حقوق آنها محقق شود.

وی ادامه داد: میزان پرونده های تخلفات اداری در سال 1392 به تعداد دو هزار و یکصد پرونده رسید که در این راستا یکهزار نفر اخراج و معاف از خدمت شدند در حالیکه در سال 1382، چهار هزار و 200 پرونده در این زمینه به ثبت رسید که حدود دو هزار نفر اخراج و معاف از خدمت شدند.

سردار احمدی مقدم با اشاره به تنوع ماموریت ها در نیروی انتظامی گفت: تلاش کرده ایم تا با اقدامات سازمان یافته و به دور از شعار و رفتارهای مقطعی و همچنین استفاده از دانشمندان و نخبگان با فساد مبارزه کنیم. بر این اساس با موسسات علمی و دانشگاهی قرارداد بسته تا تمام استان ها را مورد سنجش سلامت اداری قرار دهند.

وی گفت: سازمان های سطح جهانی برای بررسی سنجش سلامت اداری نمره 10 را در نظر می گیرند. اما در بررسی های انجام شده در 10 استان کشور، استان ها نمره 7.2 را اخذ کرده و شهرستان ها نیز در این زمینه طبقه بندی شدند که برخی آنها نمره زیر میانگین و برخی بالای میانگین را دریافت کرده اند.



** جشن نامزدی برخی افغان ها در ایام عزاداری

سردار احمدی مقدم در مورد جشن نامزدی برخی افغان ها در دو روز بعد از عاشورا در شهر ری افزود: رسانه های بیگانه تلاش می کنند تا این جریان را به عنوان اختلاف بین شیعه و سنی و اهانت به اهل بیت(ع) اعلام کنند، همانطور که می دانید بسیاری از افغان ها به صورت غیرمجاز در کشور اقامت دارند و در این جشن مورد نظر نیز که یک جشن نامزدی داخلی بوده برخی افغان ها که غیرقانونی در ایران اقامت داشتند دستگیر و به اردوگاه هدایت شدند.

وی گفت: این گروهی که اقدام به برگزاری جشن نامزدی کرده بودند برای احترام به محرم دو روز بعد از عاشورا چنین مراسمی را برگزار کردند که البته نیروی انتظامی مانع تنش و درگیری شد، زیرا بسیاری از اهل تسنن به امام حسین(ع) احترام می گذارند و باید تلاش کنیم که اجازه ندهیم تا هر فردی به هر بهانه ای تفرقه ایجاد کند.



** تعقیب و گریز پلیس در بزرگراه قلعه گنج پیگیری می شود

فرمانده ناجا در مورد تعقیب و گریز پلیس در بزرگراه قلعه گنج گفت: در جریان جزییات این مورد نیستم، اما مساله پیگیری می شود در حالیکه پلیس راه براساس قانون می تواند خودرو را متوقف کند.



** برخورد با پارک بانان متخلف

سردار احمدی مقدم همچنین در مورد تخلفات پارک بانان گفت: پلیس راهور نمی تواند رانندگان خودرویی که پارک بانان به آنان اجازه داده اند در نقطه ای خودروی خود را پارک کنند، جریمه کند بلکه باید با پارک بانان متخلف برخورد شود، براین اساس به تخلفات پارک بانان متخلف رسیدگی خواهد شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: