کد خبر: ۴۰۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۳ - ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 09
شفا آنلاين-وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: فهرست محرمانه محصولات و اقدامات زیان آور به سلامت تهیه و به مسوولان ذیربط ارائه شده است.

به گزارششفا آنلاين،دکتر «سیدحسن هاشمی» روز یکشنبه در آیین گرامیداشت روز ملی کیفیت افزود: امیدواریم این فهرست محرمانه، مورد توجه مسوولان ذیربط قرار گیرد، زیرا این محصولات و اقدامات به روح، روان و جسم مردم آسیب وارد می کند.


وی ابراز امیدواری کرد، عوارض این محصولات و اقدامات زیان آور به سلامت کاهش یابد تا مردم کمتر دچار مشکل شوند.



** اجرای برنامه بهبود کیفیت مواد غذایی

وزیر بهداشت، بهبود کیفیت مواد غذایی تولید داخل یا وارد شده از خارج را از برنامه های این وزارتخانه نام برد و گفت: برای اجرای این برنامه لازم است که با سازمان استاندارد اهداف مشترکی را دنبال کنیم.

هاشمی افزود: کاهش مصرف نمک، مواد قندی، روغن و بهبود سبک زندگی از جمله سرفصل های برنامه بهبود کیفیت مواد غذایی به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برای بهبود کیفیت وضعیت هوا، آب و جاده ها نیازمند همکاری سازمان استاندارد هستیم.

وزیر بهداشت با انتقاد از ارتقا نیافتن کیفیت خدمات و محصولات در حوزه بهداشت و درمان افزود: اخلاق مداری و رعایت حقوق شهروندان برای سلامت مردم ضروریست.



** غنی سازی مواد غذایی

هاشمی گفت: غنی سازی مواد غذایی را با ریزمغذی ها دنبال می کنیم.

وی تصریح کرد: اغلب مردم کشور دچار کمبود ویتامین «A» و «D» هستند که در نظر داریم با غنی سازی مواد غذایی، این مشکل را کاهش دهیم.

وزیر بهداشت یادآور شد: همچنین با همکاری جهاد کشاورزی و سازمان استاندارد در 10 قطب منطقه ای کشور برنامه های کیفیت ارتقای محصولات کشاورزی برای کاهش سموم باقی مانده در این محصولات را دنبال می کنیم.

هاشمی به برنامه چراغ راهنمای تغذیه ای اشاره کرد و گفت: در اجرای این برنامه، محصولات غذایی برچسب گذاری می شود.

وی افزود: مردم با مشاهده این برچسب ها بر روی محصولات غذایی، متوجه می شوند که آیا این محصول از نظر میزان چربی، قند و نمک مورد تایید وزارت بهداشت هست یا نه.

هاشمی گفت: همچنین قرار است در راستای ادامه طرح تحول نظام سلامت، بسته تحول بر نظارت بر امور تولید مواد غذایی اجرا شود که زمان آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه کیفیت به معنای همان اخلاق است، گفت: رضایت مشتری به معنای کیفیت نیست، زیرا ممکن است تقلباتی وجود داشته باشد و مشتری متوجه آن نشود.

هاشمی افزود: برای بررسی کیفیت محصولات و خدمات خود باید آنها را به کشور های خارجی صادر کنیم تا آنها در یک بازار رقابتی محک زده شوند.

وی به موازی کاری های وزارت بهداشت و سازمان استاندارد اشاره کرد و گفت: تمهیدات پیش بینی شده تا مردم برای اخذ استاندارد یک خدمت یا محصول، از چند بار مراجعه و سرگردانی به این دو نهاد نجات پیدا کنند.

هاشمی ابراز امیدواری کرد که با تهیه تجهیزات آزمایشگاهی، خدمات بهتری به مردم ارائه شود.




ایرنا



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: