کد خبر: ۴۰۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 09
شفا آنلاين-عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تفاوت بسیار بالا در پرداخت حقوق پرستاران بیمارستان های مختلف، گفت: کارانه های پرستاران در برخی بیمارستان ها تا پنج برابر با یکدیگر اختلاف دارد.

به گزارششفا آنلاين، از روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، «عبدالرحمان رستمیان» افزود: طی هفته های آتی از مسوولان چند بیمارستان تک تخصصی و چند تخصصی دولتی دعوت می کنیم تا با حضور در مجلس نحوه پرداخت کارانه های پرستاری بیمارستان خود را تشریح کنند.


وی با بیان اینکه این موضوع درباره حقوق پزشکان نیز صدق می کند، اظهار داشت : در زمان حاضر کارانه پزشکان در رشته های مختلف با یکدیگر متفاوت است از این رو قصد داریم تا با بررسی این موارد تا حد امکان این فاصله ها را کمتر کنیم.

رستمیان در ادامه گفت: همچنین در جلسه ای که طی هفته های آینده در این کمیسیون تشکیل خواهد شد قرار است کارانه های برخی از بیمارستان ها بررسی شود تا یک رقم واقعی مشخص و فاصله حداقل تا حداکثر، کم شود که در این راستا از مسوولان چند بیمارستان تک تخصصی و چند تخصصی دولتی برای تشریح نحوه پرداخت کارانه ها دعوت می شود.

وی با تاکید بر اینکه باید طبق استانداردهای جهانی کارانه ها را مشخص کنیم، تاکید کرد: خدمتی که نظام پرداخت حقوق قرار است انجام دهد یک خدمت جهانی محسوب می شود از این رو باید کارانه ها نیز متناسب با این خدمت و به صورت علمی و مستند تعیین شود.




ایرنا



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: