کد خبر: ۳۹۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۷ - ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 07
شفا آنلاين-یک کارشناس مبارزه با دخانیات گفت: احتمال وقوع سکته مغزی در افراد سیگاری ۴ برابر افرادی است که هرگز دخانیات مصرف نکرده‌اند.

به گزارششفا آنلاين،زهرا ابراهیمی گفت: احتمال سکته مغزی در زنان سیگاری بسیار بیشتر از زنان غیر سیگاری است و مصرف همزمان سیگار و داروهای ضد بارداری احتمال سکته مغزی را تا چند برابر افزایش می‌‌دهد.


وی ادامه داد: احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی در زنان سیگاری 20 تا 40 درصد بیشتر از سایرین است چرا که مصرف دخانیات خطر سکته قلبی را به شدت افزایش می‌دهد.

ابراهیمی گفت: طبق تحقیقات انجام شده خطر سکته قلبی در زنان بیش از مردان است و می‌تواند در هر سنی اتفاق افتد. در واقع بین مصرف دخانیات و مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی ارتباط مستقیمی وجود دارد و در بین جوانان سیگاری بیش از دو برابر بزرگسالان است.

وی گفت:‌مصرف سیگار باعث می‌شود تا عوارض ناشی از فشار خون بالا مانند اختلال در عملکرد کلیه‌ها تشدید شود و زمینه ابتلا به فشار خون بدخیم را فراهم کند.

این کارشناس مبارزه با دخانیات گفت: خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی حتی در صورت مصرف کم دخانیات نیز بروز می کند، در واقع حتی مصرف یک یا دو نخ سیگار در روز می‌تواند خطر این بیماری‌ها را افزایش دهد.




فارس




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: