کد خبر: ۳۹۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 06
شفا آنلاين-نتایج مطالعه مشترک صورت گرفته توسط محققان آمریکایی و آلمانی روی بیماران مبتلا به ام‌اس و یووییت (التهاب‌مشیمیه) نشان می‌دهد، در یک بازه زمانی ٥ ساله حدود ٦٠‌درصد از مبتلایان به هرکدام از دو بیماری در خطر ابتلا به بیماری دیگر قرار دارند.

به گزارششفا آنلاين،در مطالعات قبلی، ارتباط بین بیماری‌های چشم و بیماری ام‌اس مشخص شده بود؛ اما محققان برای نخستین‌بار شرح دقیقی از ارتباط بیماری التهابی چشم یووییت با بیماری ام‌اس را ارایه کردند.

یووییت (التهاب مشیمیه) موجب سوزش و التهاب لایه میانی چشم شده و درصورت عدم درمان، به از دست دادن دایم بینایی منجر می‌شود.

پزشکان معتقدند که یووییت می‌تواند نشانه‌ای از بروز بیماری ام‌اس باشد و بین یک تا ١٠‌درصد مبتلایان به ام‌اس به‌طور همزمان به یووییت نیز مبتلا هستند.

برای درک بهتر ارتباط این دو بیماری، اطلاعات ٣ هزار بیمار تحت‌مداوا در موسسه چشم‌پزشکی Casey در دانشگاه اورگان و ٥٣١٩ بیمار تحت‌مداوا در دانشگاه ‌هایدلبرگ طی سال‌های ١٩٨٥ تا ٢٠١٣ مورد بررسی قرار گرفت.

از مجموع این افراد، ٢٤ بیمار از مرکز اول و ٨٩ بیمار از مرکز دوم دارای معیارهای لازم برای ورود به مرحله بعدی مطالعه بودند.

 براساس جمعیت مبتلایان به ام‌اس در آمریکا و اروپا، ‌محققان دریافتند که ام‌اس به ترتیب از شیوع ١٨ و ٢١ برابری در میان شهروندان آمریکایی و اروپایی مبتلا به یووییت برخوردار است.
 این مطالعه همچنین نشان داد، در ٢٨ بیمار (٢٩درصد) ام‌اس پیش از یووییت، در ١٥ بیمار (١٥ درصد) هردو بیماری به‌طور همزمان و در ٥٤ بیمار (٥٦ درصد) یووییت پیش از ام‌اس تشخیص داده شد.

نتایج این مطالعه در یکصد و هجدهمین نشست سالانه آکادمی چشم‌پزشکی آمریکا (AAO٢٠١٤)‌  ارایه شد.





شهروند



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: