کد خبر: ۳۹۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۱ - ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 04
شفاآنلاين :وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بعدازظهر روز عاشورا با حضور در مرکز اهدای خون استان تهران و بازدید از مراحل اهدای خون سوگواران حسینی که برای ادای نذر اهدای خون مراجعه کرده بودند، گفت: فرهنگ عاشورایی باعث شده است که مردم به این مراکز مراجعه کنند.

به گزارش شفاآنلاين، دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه این بازدید افزود: در این ایام ما اعلام نیاز به خون نمی‌کنیم زیراعشق و ایمان و فرهنگ عاشورایی باعث شده است که مردم به پایگاه‌های اهدای خون مراجعه کنند.

وزیر بهداشت با اشاره به طرح «نذرخون» در سازمان انتقال خون، بیان کرد: با توجه به اینکه بخشی از فرآورده‌های خونی، طول عمر 4 روزه دارند توصیه می‌شود مردم در این طرح اینترنتی ثبت نام کنند و تا اربعین حسینی برای اهدای خون مراجعه کنند تا علاوه بر اینکه معطلی کمتری در این پایگاه‌ها داشته باشند فرآورده‌های خونی نیز ماندگاری بیشتری داشته باشد.

  پور فتح‌الله رییس سازمان انتقال خون نیز در حاشیه بازدید وزیر بهداشت از این سازمان گفت: در روز تاسوعا حدود 20 هزار نفر به پایگاه‌های اهدای خون مراجعه کردند که حدود 16 هزار و 500 نفر از آنان موفق به اهدای خون شدند. پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده نیز 6500 نفر در هر روز به این مراکز مراجعه کنند.

وی ادامه داد: استان اصفهان بیشترین مراجعه‌کننده را در روز عاشورا داشت که 10 برابر روزهای عادی بود. پس از آن استان‌های آذربایجان شرقی،‌ آذربایجان غربی و اردبیل بیشترین مراجعه کننده را معادل 5 برابر روزهای عادی داشته است.

به گفته وی تنها 20 درصد از مراجعه‌کنندگان برای اهدای خون از این کار معاف می‌شوند که عوامل مختلفی از جمله بیماری‌ها و وضعیت جسمانی دلیل معافیت آن‌ها را تشکیل می‌دهد.ايسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: