کد خبر: ۳۹۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۸ - ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 04
شفا آنلاین:عفونت استخوان بیشتر در سنین 7 تا 12 سال اتفاق می‌افتد که نوعی عفونت باکتریایی با نام استئومیلیت عامل آن است.
به گزارش شفا آنلاین،علی ترکمان جراح ارتوپد و زانو گفت: عفونت استخوان بیشتر توسط عفونت‌های باکتریایی و عفونت‌های قارچی اتفاق می‌افتد که البته عفونت‌های باکتریایی شایع‌ترین علت ابتلا به این بیماری است.

وی افزود: عفونت استخوان بیشتر در سنین 7 تا 12 سال دیده می‌شود که نوعی عفونت باکتریایی استخوان با نام استئومیلیت عامل آن است. این عفونت در سنین بالا کمتر دیده می‌شود و در این سن کاهش سیستم ایمنی بدن بیشتر تأثیرگذار است.

ترکمان اذعان داشت: خوشبختانه عفونت‌های استخوان شایع نیست اما به هنگام بروز، علائمی همچون درد شدید، گرمی، قرمزی، التهاب و تب را به همراه دارد. باید توجه داشت در این بیماری که ضربه‌ها به عنوان عامل مستعدکننده مطرح می‌شوند.

همه عفونت‌ها قابل درمان هستند فقط باید توجه داشت که سریعا به پزشک مراجعه شود. یعنی اگر فردی درد و ناراحتی و تب را احساس می‌کند سریع باید با پزشک مشورت کند.

این متخصص ارتوپد در پایان گفت: در مورد درمان باید گفت که از طریق آزمایش خون اگر میزان ISR و CRP بالا باشد عفونت تشخیص داده می‌شود. در نهایت در برخی از موارد با سوزن نمونه‌برداری موضعی انجام می‌دهیم تا نوع میکروب آن مشخص شود. در برخی از موارد هم استفاده از رادیوگرافی و MRI ضروری است. سپس درمان را با تجویز آنتی‌بیوتیک شروع می‌کنیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: