کد خبر: ۳۸۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۴ - ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - 2014October 29
شفاآنلاین-رییس سازمان نظام پزشکی گفت: اکنون در حوزه اعصاب و نیز درمان بیماری های مرتبط به اعصاب و روان، نیازمند پوشش بیمه ای هستیم.
به گزارش شفاآنلاین،دکتر «علیرضا زالی» روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری سومین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی در سالن همایش های رازی تهران

در جمع خبرنگاران افزود: حوزه اعصاب یا در خلاء پوشش بیمه ای است یا پوشش بیمه ای کاملی در این زمینه نداریم.

وی تصریح کرد: بیماری های مغز و اعصاب به خاطر گرانی دارو و هزینه های بالای آن تحت پوشش بیمه نیستند، به همین خاطر برخی داروها در این زمینه تولید بومی شده و توانستیم به فرآیند مورد رضایت جامعه برسیم.

زالی با بیان اینکه برخی داروهای نوین در این حوزه باید پوشش بیمه ای داشته باشند، افزود: به عنوان نمونه کودکان مبتلا به اوتیسم نیازمند درمان هستند و اگر درمان بیماری آنها ناقص باشد، بطور یقین در آینده شغلی، اجتماعی و اقتصادی آن فرد تاثیرگذار است.

به گفته وی، در یک جامعه از هر 150 کودک یک کودک دچار اختلال اوتیسم است و با استفاده از درمان های نوین و بهره گیری از رباتیک، کامپیوتر، فضای مجازی و هنر، نقاشی و موسیقی درمانی می توان به جایگاه خوبی در عرصه درمانی این افراد رسید.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه های جدی ما باید شناسایی بیماران واقعی اوتیسم باشد.



** ایران رتبه بیست وسوم در حوزه علوم اعصاب را دارد

رییس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه ایران اکنون رتبه بیست وسوم را در حوزه علوم اعصاب دارد، گفت: خوشبختانه از سال 2008 میلادی تاکنون در هر سال رتبه ایران جهش داشته، بطوریکه در مدیترانه شرقی رتبه دوم را داریم.

وی ادامه داد: به خاطر حجم مقالات در حوزه علوم اعصاب در سال های آتی، رشد بهتری داشته ایم و می توان گفت که نرخ رشد علوم اعصاب ایران شتابان بوده است.

زالی در مورد تشخیص و درمان بیماری های اعصاب گفت: برای تشخیص، از عمده فناوری های متعارف استفاده می شود، اما مهارت پزشک در جنبه قضاوت جهت تشخیص و بالینی نقش اساسی برای تشخیص دارد، زیرا بیماری های اعصاب و روان سیمای هزار چهره و علامت های متفاوت و ناهمگون دارند.

وی با بیان اینکه بسیاری از روش های تشخیصی بیماری های مغز و اعصاب پژوهشی است، افزود: برای درمان بیماری های مغز و اعصاب روش های دارویی، جراحی، بازتوانی عصبی و روش های درمانی نوین نیز بکار گرفته می شود.

سومین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی صبح چهارشنبه در سالن همایش های رازی تهران افتتاح شد و روز جمعه 9 آبان ماه پایان می یابد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: