کد خبر: ۳۸۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - 2014October 28
رییس نظام پزشکی:
شفاآنلاین-رییس کل نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران گفت: اصلاحات احتمالی خدمات در کتاب جدید ارزش های نسبی خدمات سلامت (تعرفه های پزشکی) به مصوبه هیات وزیران نیاز نخواهد داشت.
به گزارش شفا آنلاین،«علیرضا زالی» در نشست یک روزه روسای مراکز پزشکی، آموزشی درمانی دانشگاه های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، ایران و روسای بیمارستان های بخش خصوصی گفت: خوشبختانه اصلاحات یاد شده با پیگیری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شورای عالی بیمه تفویض اختیار شد و دیگر لازم نیست برای مصوبه جدید به هیات وزیران برگردانده شود.

زالی با اشاره به اینکه بسته نظارتی اجرای این کتاب از پانزده آبان آغاز خواهد شد تاکید کرد: جامعه پزشکی باید فرآیند خود نظارتی و خود پالایشی عملکرد خود را بر عهده بگیرد در غیر این صورت عناصر نامحرم ورود می کنند و آنگاه گناه جامعه پزشکی نابخشودنی خواهد بود.

وی با بیان اینکه فضای حاکم بر جامعه پزشکی در دولت یازدهم فضای مبتنی بر کرامت، احترام و تعامل و دوستی است گفت: روزهای تلخ جامعه پزشکی پشت سر گذاشته شده است بنابراین جامعه پزشکی باید از این فضا صیانت کند و به پیوست نظارتی ملحق به کتاب جدید ارزش های نسبی خدمات سلامت پافشاری کند.

وی با بیان اینکه شرایط مطلوب، همدلی و وفاق عمومی برای کاهش مشکلات سلامت ایجاد شده است، گفت: کتاب جدید ارزش های نسبی خدمات سلامت تحول شگرف در تعرفه گذاری خدمات پزشکی به شمار می آید.

رییس نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران در خصوص مبانی تکنیکال حرفه ای کتاب جدید گفت: در این کتاب نظرات 27 انجمن علمی تخصصی، اعضای هیات های برد تخصصی و پزشکان مورد اطمینان جامعه پزشکی طی 6 ماه لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه طی سال های گذشته به عنوان مثال تعرفه های بسیاری از اعمال جراحی در کتاب قدیم تعرفه ها موجود نبود یا منسوخ شده بود گفت: این در حالی است که در زمان حاضر یک هزار و 700 تعرفه جدید تعریف شده است و برای اولین بار 300 تعرفه از این تعداد مورد اشاره، توسط بیمه پایه پذیرفته شده است.

وی همچنین در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم امروز بار دیگر تاکید کرد که جامعه پزشکی خودش برای نظارت جهت اجرای کتاب جدید احساس مسوولیت می کند و اگر کسانی از تعرفه های مندرج در کتاب جدید عبور کنند توسط دستگاه های نظارتی از جمله وزارت بهداشت و نظام پزشکی برخورد قانونی می شوند.

وی اظهار امیدواری کرد: با اعمال سیستم نظارتی از پانزدهم آبان ماه تعداد تخلفات به حداقل برسد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: