کد خبر: ۳۸۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴:۰۰ - ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - 2014October 25
شفاآنلاین :رییس کل سازمان نظام پزشکی کشورمان گفت: این سازمان برای برخورد با تخلفات پزشکان مبنی بر دریافت های غیر متعارف (زیر میزی) مصمم است.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر « علیرضا زالی » در جلسه مشترک و مستمر سازمان نظام پزشکی و روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: اگرچه تعداد کمی از جامعه پزشکی زیاده خواه هستند اما سیاست های کلان سلامت کشور را براساس خواست این معدود پزشکان، تنظیم نمی کنیم.

رییس کل سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: باید خودمان پیش قدم شویم و از دریافت تعرفه های نامتعارف معدود پزشکان جلوگیری کنیم .

وی به کمیسیونی متشکل از نماینده دانشگاه های علوم پزشکی، انجمن های علمی تخصصی مربوطه و دادستان انتظامی نظام پزشکی برای رسیدگی به تخلفات یاد شده اشاره کردو افزود: البته این کمیسیون ها به صورت کاملا کارشناسی و براساس صیانت از کرامت جامعه پزشکی به تخلفات رسیدگی خواهند کرد و پس از محرز شدن تخلف، پرونده به مرحله بعدی ارجاع خواهد شد.



** نظام پزشکی، همراه وزارت بهداشت

وی گفت: سازمان نظام پزشکی در راستای اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت و کتاب جدید ارزش نسبی خدمات سلامت همراه و در کنار وزارت بهداشت است و در این راه مصمم و جدی است که هیچ گونه عهدشکنی رخ نداهد.

رییس کل سازمان نظام پزشکی،گفت :سازمان نظام پزشکی در راستای اجرای کتاب جدید ارزش نسبی خدمات سلامت،

به دولت تعهد اخلاقی و حرفه ای داده است و دولت هم به نظام پزشکی شخصیت نوین نظارتی داده است.

زالی یادآور شد: انجمن های علمی و تخصصی 27گانه پزشکی و نیز مدیران عامل بیمارستان های خصوصی کشور هم در اجرایی شدن این کتاب همراه و همگام با وزارت بهداشت متعهد شده اند.

وی از روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور خواست، پیوست نظارتی کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت را به عنوان پیوستی تشریفاتی تلقی نکنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: