کد خبر: ۳۷۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۲ - ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 19
متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی در گفتگو با شفا آنلاین تشريح كرد:
شفا آنلاین- متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی گفت: از آنجا که سرماخوردگی در فصول سرد سال بسیار شایع است، به همين خاطر افزایش سطح ایمنی بدن برای پیشگیری از ابتلا به آن از اهمیت بسزایی برخوردار است.
دکتر شیرین عادل در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: افزایش سطح ایمنی بدن تنها با تغذیه مناسب و از طریق دریافت برخی از ویتامین ها و مواد معدنی امکان پذیر است.

ویتامین C

وی ویتامین C را به عنوان یکی از ویتامین هایی که موجب افزایش سطح ایمنی بدن می شود؛ دانست و ادامه داد: در واقع این ویتامین در مرکبات تازه، توت فرنگی، گوجه فرنگی، فلفل دلمه، سزیجات برگ سبز تازه مانند سبزی خوردن نیز یافت می شود.

به گفته وی ویتامین C به نور و حرارت بسیار حساس است، از این رو با قرار گرفتن در معرض نور و حرارت میزان قابل توجهی از خاصیت آن از بین می رود.

روی

وي، روی را به عنوان ماده معدنی عامل دیگر افزایش سیستم ایمنی بدن برشمرد و تصریح کرد: روی در گوشت حیوانات یافت می شود اما به طور کلی مصرف مکمل روی تحت نظر پزشک در فصول سرد سال نیز توصیه می شود.

وی کم خونی را یکی از عوامل کاهش سطح ایمنی بدن دانست و به شفا آنلاین گفت: از این رو درمان کم خونی به پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی و بیماری های ویروسی کمک می کند.

مواد غذایی حاوی آنتی بیوتیک ها کدامند؟

متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی سیر، پیاز، موسیر، شلغم و زنجبیل را حاوی آنتی بیوتیک دانست و تصریح کرد: مصرف آنها به کنترل سرماخوردگی کمک می کند.

زنجبیل و زردچوبه خاصیت ضد التهابی دارند

وی افزود: زنجبیل و زردچوبه خاصیت ضد التهابی دارند و مصرف آنها به ویژه برای التهاب لوزه ها مفید است.

عادل تأکید کرد: همچنین ترکیب لیمو ترش و زنجبیل تازه برای التهاب گلو؛ گلو درد و سرفه بسیار مفید است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: