کد خبر: ۳۷۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 16
شفا آنلاين-استاد یار دانشگاه علوم پزشکی تهران افزایش سن ازدواج و جلوگیری از بارداری زوجین به مدت طولانی را از مهمترین عوامل ناباروری زنان عنوان کرد.

به گزارششفا آنلاين، دکتر فاطمه سروی در حاشیه برگزاری چهاردهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران اظهار کرد :در حال حاضر یکی از مهمترین دلایل ناباروری زنان افزایش سن ازدواج و جلوگیری از بارداری زوجین به مدت طولانی است چرا که به طور طبیعی سن 35 سال در زنان به عنوان سن پیری تخمدان در نظر گرفته می شود.


سروی یادآور شد :جهت بررسی علت ناباروری ضروری است همسران مورد بررسی و آزمایش قرار گیرند تا علت ناباروی مشخص و تحت درمان قرار گیرند.

سروی اظهار کرد: ناباروری در زنان به دلایل مختلفی از جمله اختلالات در لوله های فالوپ و تخمدانها ، ابتلا به بیماریهایی چون آندومتریوز، سندرم تخمدان پلی کیستیک ، بیماریهای غدد مانند ترشح بیش از حد پرولاکتین ، بیماریهای تیروئیدی ( اختلالات هورمونی) ایجاد می شود.

به گفته وی اختلالات رحمی شامل: بیماریهای مادرزادی رحم مانند اختلالات آناتومیک رحم و یا بیماریهای عفونی که منجر به بسته شدن لوله های فالوپ می شود از دیگر عواملی است که باعث نازایی می شود .

دبیر علمی چهاردهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران ادامه داد: در صورتی که زوجین تمایل به تأخیر در حاملگی دارند بایستی با نظر پزشک و تحت نظر به مراقبت های لازم بپردازند.

وی از عوامل محیطی مانند آلاینده ها به عنوان عامل دیگر در ناباروری یاد کرد که منجر به بروز بیشتر بیماریهای تخمدان مانند اندومتریوز می شوند که لازم است در این زمینه تدابیر بیشتر توسط مسئوولین حوزه سلامت اندیشیده شود.

چهاردهمین کنگره بین المللی انجمن متخصصین زنان و مامایی ایران در روزهای 22 تا 25 مهر ماه در مرکز همایش رازی در حال برگزاری است .




ایرنا



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: