کد خبر: ۳۷۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 16
شفا آنلاين-یک متخصص چشم در خصوص عوامل مؤثر در بروز نابینایی گفت: بیماری‎های ارثی از عوامل مهم در بروز نابینایی هنگام بدو تولد است که خانواده‎ها باید به این نکته توجه کنند.

به گزارششفا آنلاين،آرمان فکری اظهارکرد: از جمله بیماری‎های دخیل در امر نابینایی، بیماری‎های ارثی است که شامل طرح‎های خاصی می‌شود، به طوری که برخی از این بیماری‎ها وابسته به جنس‎اند. یعنی تمایل به جنس خاصی دارند. برخی صفت مغلوب و برخی ارث غالب دارند گروهی هم ارث شناخته شده ندارند، ولی باعث عدم کارآمدی چشم و اختلالات آنزیمی در چشم می‌شود که در نهایت منجر به نابینایی می‌شود.

وی افزود: بعضی بیماری‎های مادرزادی نیز در امر نابینایی تأثیرگذار هستند، چرا که همه بیماری‎های مادرزادی ارثی نیست. برخی از این بیماری‎ها مربوط به عفونت مادر در دوران بارداری می‌شود. همچنین مصرف تعدادی از داروها و ضرباتی که مادر این دوران متحمل می‌شود ممکن است باعث بروز نابینایی شود.

این متخصص با اشاره به بحث پیشگیری در این زمینه، تصریح کرد: افرادی که در خانواده‎های خود بیماری‎های ارثی دارند حتماً قبل از ازدواج به مشاوره ژنتیک مراجعه و در صورت نبود مشکل اقدام به ازدواج کنند. در ضمن مرد خانواده باید شرایط را به لحاظ غذایی و محیطی برای همسر خود فراهم کند تا کم‌ترین مشکلات در خصوص بیماری‎های مادرزادی به وجود آید.




ایسنا




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: