کد خبر: ۳۷۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 14
شفاآنلاین-رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از اجرای طرح "سفرنامه سلامت و امید" با رویکرد پیشگیری در حوزه سلامت خبر داد و گفت: این طرح از استان گلستان کلید می خورد و در استان خوزستان به پایان می رسد.
به گزارش شفا آنلاین،فرح ناز رافع روز سه شنبه در نشست خبری به تشریح طرح "سفرنامه سلامت و امید" پرداخت و گفت: این طرح با رویکرد پیشگیری در حوزه سلامت، ارائه خدمات درمانی، مشاوره تغذیه، پیشگیری از سرطانهای شایع زنان، ویزیت رایگان، اهدای خون، آموزش خودمراقبتی، اعزام کاروانهای سلامت، ارائه خدمات سلامت به سالمندان، راه اندازی خانه داوطلب تخصصی سلامت و... در 12 استان کشور اجرا می شود.

وی با اعلام اینکه استارت این طرح از 27 مهر ماه جاری در استان گلستان آغاز می شود، افزود: بیش از 4 هزار پزشک و پیراپزشک برای همکاری در این طرح اعلام آمادگی کرده اند اما برآورد ما 720 پزشک و پیراپزشک برای اجرای طرح است.

رافع با اشاره به اینکه اجرای طرح در نیمه دوم امسال اجرا می شود، ادامه داد: استانهای گلستان، اصفهان، ایلام، کرمانشاه، کرمان، لرستان، خراسان جنوبی، سیستان و بولچستان، سمان، استان مرکزی، کهکیلویه و بوبراحمد و خوزستان، 12 استانی هستند که این طرح در این استانها اجرا می شود.

وی از اجرای طرح غربالگری سرطانهای شایع زنان در 12 استان و 48 شهرستان خبر داد و افزود: در هر استان 4 شهر برای اجرای طرح غربالگری انتخاب شده اند.

رافع از افزایش اعزام کاروانهای سلامت به مناطق محروم، حاشیه شهرها و مناطق کم برخوردار خبر داد و گفت: این برنامه از سال 85 در کشور کلید خورده است که در یکی دو سال اخیر شاهد افزایش اعزام کاروانهای سلامت بوده ایم بطوریکه در سال 85 ، 106 کاروان، در سال 86، 47 کاروان و در سال 90، 523 کاروان سلامت به مناطق مختلف کشور اعزام شدند. در حالی که در نیمه اول امسال بیش از 1170 کاروان سلامت اعزام کرده ایم.

همچنین در این نشست خبری دکتر بابک یکتاپرست مدیرکل برنامه ریزی، جذب و آموزش اهداکننده سازمان انتقال خون ایران به عنوان همکار سازمان داوطلبان در اجرای طرح "سفرنامه سلامت و امید"، گفت: اهدای خون موجب ارتقای سلامت جامعه می شود.

وی، شعار خودمراقبتی را به عنوان یکی از اهداف اهدای خون مورد اشاره قرار داد و افزود: اهدا کنندگان خون خوب می دانند که نباید خالکوبی، اعتیاد به مواد مخدر و رفتارهای پرخطر جنسی داشته باشند که هدف ما از ترویج اهدای خون، افزایش استانداردهای سلامت در کشور است.

یکتاپرست از امضای تفاهمنامه ای میان سازمان انتقال خون و جمعیت هلال احمر در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ما تلاش می کنیم از ظرفیت های دو سازمان برای حمایت های داوطلبانه در حوزه سلامت استفاده بیشتری بکنیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: