کد خبر: ۳۷۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۸ - ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 13
شفاآنلاین: پیشکسوت جراحی مغزو اعصاب اظهار کرد: بیش از 30 سال است که در فرانسه مشغول به امر طبابت هستم و چیزی به عنوان زیرمیزی در این کشور معنی ندارد.
به گزارش شفا آنلاین ،دکتر تقی دادستان با بیان این مطلب ادامه داد: همه مردم در فراسنه بیمه هستند و در صورتی که پزشک هزینه اضافی از بیمار دریافت کند، جریمه‌های سنگینی برای وی در نظر گرفته می‌شود و اگر دادگاهی نشود، شش ماه از حق کار محروم است.

دادستان خاطرنشان کرد: وجود قوانین سفت و سخت یکی از عواملی است که پزشکان این کشور را متعهد به رعایت قوانین کرده است و اگر در ایران این موضوع بسیار به چشم می‌خورد نشان از عملکرد ضعیف مسئولان در امر نظارت و کنترل دارد.

پیشکسوت جراحی مغزو اعصاب گفت: تحمیل هزینه‌های اضافی به بیمار، دزدی است؛ چرا که در لحظه بحرانی خانواده بیمار حتی راضی است خانه و زندگی‌اش را بفروشد تا بیمارش مداوا شود.

دادستان با اشاره به تجربه خود در خصوص سطح جراحی مغز و اعصاب ایران گفت: متخصصان ایرانی چیزی کمتر از دانش و تجربه کشورهای خارجی ندارند، اما موفقیت این پزشکان منوط به این است که به فکر درآمد و ساخت و ساز نباشند.

وی اظهار کرد: یکی از نقاط ضعف بارز پزشکان ایرانی عدم اختصاص وقت کافی برای ویزیت بیمار است که این موضوع در روند درمان تاثیر منفی دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: