کد خبر: ۳۷۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۳ - ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 12
شفا آنلاين-کليه عضوي از بدن است که اهميت آن از قلب کمتر نيست. اين عضو براي فيلتر کردن خون در بدن فعاليت مي کند و در ميزان مواد معدني و نمک خون تعادل ايجاد مي کند تا فشار متعادل حفظ شود.
به گزارش شفا آنلاين، براي سالم نگه داشتن کليه ها بايد نکاتي را رعايت کرد از جمله:

فشار روي کليه را محدود کنيد:

باايجاد برخي تغييرات در برنامه غذايي مي توان سموم مضر را کاهش داد. طي روز، تمام خون در بدن ۲۵-۲۰ بار تصفيه مي شود به همين علت، لازم است که ميزان کار کليه را کم کنيد.

غذاهاي سالم مصرف کنيد:

با مصرف سبزي و ميوه اسيدهاي اضافه از طريق ادرار دفع مي شود. موادغذايي حاوي آنتي اکسيدان، مانع از آسيب ديدن سلول ها از طريق راديکال هاي آزاد مي شود. مواد غذايي مفيد براي کليه ها شامل سفيده تخم مرغ، کلم برگ، فلفل دلمه اي قرمز و انگور است.

مصرف منيزيم:

هنگامي که بدن دچار کمبود منيزيم مي شود، به علت فشار خون بالا و وجود سموم، عملکرد کليه دچار مشکل مي شود. براي تأمين ميزان مناسب منيزيم مصرف سبزيجات سبزپررنگ، مغز ميوه، تخمه و غلات را افزايش دهيد.

مصرف سديم، نمک و پروتئين را کاهش دهيد:

بدن انرژي زيادي براي دفع مواد غيرلازم مانند پروتئين اضافه، نمک و حتي آب، صرف مي کند. در صورتي که در مصرف مواد مذکور زياده روي کنيد بدن براي فيلتر بايد سخت تر کار کند. سديم براي حفظ مايعات بدن لازم است اما در صورت افراط در مصرف آن عملکرد کليه دچار مشکل مي شود. افراط در مصرف پروتئين مي تواند باعث از کار افتادن کليه شود، از طرفي مصرف بيش از حد آب نيز با ايجاد فشار زياد منجر به از کار افتادن کليه مي شود.



* با کاهش مصرف کلسيم، هورموني رها مي شود که اين هورمون با ويتامين D ترکيب شده و باعث آزادسازي کلسيم از طريق استخوان مي شود. در نتيجه لازم است که يک برنامه غذايي ارگانيک سرشار از کلسيم مصرف کنيد.





خراسان



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: