کد خبر: ۳۷۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 12
شفاآنلاین-مدیرکل امور فرهنگی شهرداری تهران با تشریح برنامه‌های مدیریت شهری در ایام جشن عید غدیر و دهه ولایت گفت‌‌: تلاش می‌کنیم تا در جریان مراسم‌ فرهنگی‌، فضیلت‌های عید غدیر خم به مردم شناسانده شود.
به گزارش شفاآنلاین،عبادلله رمضانی با اشاره به برنامه‌ریزی شهرداری تهران برای دهه ولایت که از عید قربان تا عید غدیر خم ادامه دارد، در این‌باره گفت: توجه بیش‌تر به ویژگی‌های اخلاقی و انسان ساز حضرت علی (ع) و بهره مندی از کتاب نهج البلاغه امیرالمومنین(ع) از موضوعاتی است که به صورت خاص در برنامه‌های فرهنگی مورد توجه قرار می‌گیرد.

رمضانی تاکید کرد:برنامه‌های عید غدیر فرصتی بسیار مناسب برای ارتباط با کودکان، نوجوانان و جوانان است تا با بهره‌گیری از فضایل اخلاقی مورد تاکید بینش اسلامی آشنا شوند و امکان بهره‌مندی از این فضایل را در سبک زندگی اسلامی خود داشته باشند تا با پیگیری راه و رسم ائمه به ویژه امام علی (ع) از آسیب‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی جامعه مصون مانده و نسلی بالنده، آگاه و خداشناس رشد پیدا کند.

وی اظهار کرد: امسال برای نخستین بار شهرداری تهران با همکاری سازمان آموزش و پرورش استان تهران در راستای اهداف آموزشی و فرهنگی جشن عید غدیر را در 110 مدرسه سطح تهران برگزار می‌کند تا این برنامه فرصتی باشد تا همه اقشار و گروه‌های سنی در ویژه برنامه‌های جشن غدیر شرکت کنند.

مدیرکل امور فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سطح شهر تهران در راستای هویت بخشی به سیمای بصری شهر و بهره مندی از ظرفیت‌های تبلیغی، گفت: تلاش شده است مردم در سطح شهر در بیلبوردها و تبلیغات شهری با آموزه های غدیر و ولایت آشنا شوند و فرصت آشنایی با احادیث مطروحه و معتبر در این زمینه را داشته باشند.

رمضانی افزود: از شنبه تا دوشنبه جشن‌های عید غدیر خم در یک هزار و 200 مسجد سطح شهر با همکاری شهرداری تهران برپا می‌شود. این در حالی است که با همکاری نهادهای مردمی همچون شورایاری‌ها و سرای محلات جشن غدیر در 350 بوستان منتخب تهران با حضور اهالی محلات به طور ویژه برپا می‌شود.

وی با تأکید بر اهمیت توجه به حادثه غدیر خم به عنوان فرصتی که مردم بتوانند با حساسیت موضوع و مقوله ولایت و امامت صالح جامعه آشنا شوند، گفت: امسال کتابچه پاسخ به شبهات غدیر و شناختن فضیلت‌های غدیر در قالب آلبوم‌های صوتی در اختیار شرکت کنندگان در برنامه‌ها و جشن‌های غدیر قرار می‌گیرد.

رمضانی درباره برنامه‌های هنری جشن‌های عید غدیر اظهار کرد: 22 کار نمایشی منتخب در خصوص خطبه غدیر که به بازسازی واقعه غدیر خم می‌پردازد، از سوی گروه‌های هنری مردمی در سطح تهران برگزار می‌شود و این در حالی است که شهروندان می‌توانند از طریق سرای محلات نیز در مسابقه سراسری خطبه غدیر شرکت کنند.

به گفته مدیرکل امور فرهنگی شهرداری تهران امسال 22 محفل شب شعر غدیر نیز با حضور اهالی فرهنگ هر محله از تهران و همچنین حضور شاعران برجسته بدر سطح مناطق 22 گانه برپا می‌شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: